شناسهٔ خبر: 54750 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سرانجام طرح پزشک‌ خانواده به کجا رسید؟

وزیر بهداشت با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده را یک ضرورت می‌دانیم گفت: طرح پزشک خانواده به طور کامل در دولت یازدهم اجرا نمی‌شود،‌این طرح در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر اجرایی و به تدریج به حاشیه شهرها منتقل می‌شود

به گزارش نماینده به نقل از فارس، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی ظهر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان‌های همدان با بیان اینکه کیفیت خدمات‌دهی بیمارستان‌های همدان در وضعیت خوبی قرار دارد افزود: باعث خوشحالی است متخصصان برجسته‌ای در رشته‌های مختلف و اکثراً تمام‌وقت در بیمارستان‌های دولتی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت هتلینگ در برخی بیمارستان‌های همدان مناسب نیست، گفت: جایگزین بیمارستان اکباتان همدان بیمارستان فرشچیان است و این بازدید انگیزه مضاعفی شد تا بیمارستان فرشچیان هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

وزیر بهداشت ادامه داد: امیدواریم با همت مسئولان استان بیمارستان اکباتان جدید که ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد به زودی به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت تصریح کرد: برای پرهیز از هرگونه مشکل در اجرای این طرح یک بخش نظارتی را راه‌اندازی کرده‌ایم که گزارش‌های خود را به ستاد مرکزی ارسال می‌کنند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: در صورت بروز هرگونه کوتاهی در انجام خدمات به آنها تذکر داده می‌شود و در صورتی که مشکل جدی‌تر باشد با آنها برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه اجرای این طرح در کشور آغاز شده، افزود: به تدریج هم مردم با روند اجرای این طرح آشنا و همکاران هم متوجه می‌شوند که اجرای این طرح چه فواید و برکاتی دارد.

وزیر بهداشت گفت: برای رسیدن به مرحله مطلوب زمان طولانی باید سپری شود اما نظارت جدی بر طرح انجام شده و این نظارت از طرق مختلف انجام می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده به طور کامل در دولت یازدهم اجرا نمی‌شود گفت: اجرای طرح پزشک خانواده را یک ضرورت می‌دانیم چراکه این طرح در دو استان مازندران و فارس در حال پیگیری است و در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر این طرح اجرایی و به تدریج به حاشیه شهرها منتقل می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی ترجیح دادن سرعت بر کیفیت را دلیل اجرایی نشدن درست طرح پزشک خانواده عنوان کرد و افزود: باید این طرح با آرامش انجام شود چراکه نیاز به زیر ساخت دارد و باید آن را با تدبیر انجام داد.

در جریان این بازدید، برخی بیماران و پرسنل بیمارستان‌ها مشکلات خود را با وزیر بهداشت در میان گذاشتند.

همچنین در جریان این بازدید، روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان‌های همدان بررسی و میزان رضایت بیماران در خصوص این طرح ارزیابی شد.

استان همدان دارای ۱۶ بیمارستان دانشگاهی است که اجرای طرح تحول نظام سلامت از نیمه اردیبهشت ماه امسال همزمان با سراسر کشور در این مراکز آغاز شد.

نظر شما