شناسهٔ خبر: 54665 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

انتقاد دادستان کل از تعدد شعب بانکها / بانکها در رابطه با معوقات بانکی از مشتریان مقصرترند

اژه ای دادستان کل کشور با انتقاد از تعدد شعب بانکها گفت: به نظر من در مورد مشکلات مربوط به معوقات بانکی، بانکها از مشتری مقصرترند.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، حجت الاسلام  غلامحسین محسنی اژه ای صبح یکشنبه با حضور در اتاق بازرگانی گفت: در خصوص معوقات بانکی هم مشتریان و هم بانکها مقصرند اما من اعتقاد دارم در برخی موارد بانکها مقصرترند. برخورد با مشتری و بانک باید به شکلی باشد که این مشکلات ادامه پیدا نکند. باید به فردی که طبق مقررات وام گرفته و آن را در جای خودش صرف کرده اما با مشکلاتی روبرو شده کمک کرد اما برخی مشتریان وام را از طریق قانونی گرفته اند در حالیکه در مسیر خود خرج نمی کنند.

وی افزود: باید این مسایل آسیب شناسی شود. البته مسئولیت اصلی این قضیه با ما نیست. من در دوره رئیس قبلی و فعلی بانک مرکزی اعلام کردم آمادگی داریم به آنها کمک کنیم. بانک مرکزی و بانکها نیز اگر ما جایی در مصادیق درست عمل نکردیم به ما کمک کنند.

دادستان کل کشور به موضوع تعدد شعب بانکها اشاره کرد و گفت: ما چه تعداد بانک در کشور نیاز داریم؟ در برخی خیابانهای تهران بیش از 10 شعبه بانک وجود دارد، آیا این موضوع لازم است؟  مسلما این تعداد شعبه بانک لازم نیست. چندین شرکت تعاونی اعتبار در کشور داریم که بر خلاف اساسنامه خود فعالیت می‌کنند.

وی افزود: اینها مواردی است که برای حل آن باید دست به دست هم بدهیم و کارها را به صورت تخصصی و با داوری پیش ببریم. باید افرادی را که فعالیت اقتصادی سالم دارند از افرادی که فعالیت اقتصادی ناسالم دارند جدا کنیم.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۳-۰۵ ۰۸:۴۴حقگو 0 6

    بسم الله    سلام    چون روسای بانکها وبرخی کارمندانشان  در دادن وام ها و منتفع شدن خود به هر نحوی دخیل هستند .با زرسی درون سازمانی بانک کافی نمیباشد وباید مرتب بازرسی برون سازمانی از بانک ها جهت کاهش تخلفات انجام پذیرد. یاحق
                                

نظر شما