شناسهٔ خبر: 54501 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز

واکنش تند کرباسچی درباره اتهام 'خیانت' به کروبی

کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران، "خیانت" خود به مهدی کروبی را رد کرد و مدافعان عملکرد دوگانه اش در انتخابات سال 88 را دروغگو خطاب کرد.

به گزارش نماینده به نقل از جهان نیوز، غلامحسین کرباسچی در نامه ای تند به رئیس رسانه ملی، اظهارات سردار کوثری در سیما را رد کرده و آورده است، اینکه گفته می شود "من در مقام رییس ستاد جناب آقای کروبی به ایشان خیانت کرده و ملت را به رای دادن به مهندس موسوی تشویق کرده ام" دروغ گویی و تحلیل ناصواب است.

وی با بیان اینکه "بنده حداقل یکبار در جواب آقای محمد رضا باهنر این دروغ ها را تکذیب کرده بودم"، افزوده است: بنده و دوستانم همچون اصولگرایان نیستیم که از گزینه خود در انتخابات ۸۸شرمسار باشیم و آقای احمدی نژاد را انتخابی انحرافی بخوانیم و انتخابمان را انکار کنیم. و هنوز همچون گذشته از انتخاب ۸۸خود دفاع میکنیم و با وجود میل اجماع درجبهه اصلاحات، در انتخابات دور قبل تا لحظه آخر و پس از آن مدافع جناب آقای کروبی بودیم. 

کرباسچی سپس با بیان استدلالی جالب، تجمعات و شورش های خیابانی سال ۸۸ را دلیل نادرست بودن رای پایین کروبی عنوان کرده است: در مقام تحلیل هم عرض می‌کنم که لازم نیست برای علت عدد آرای آقای کروبی در سال ۸۸به ایشان تحلیل‌های غیر واقعی بدهیم، گذشته از جمع بندی شخصی خود ایشان که در رفتارشان نسبت به دوستان شما مشهود است کافی است یک بار منصفانه و واقع بینانه به واکنش مردم فکر کنیم آن گاه علت واقعی را خواهیم یافت!

پیش از این، زهرا رهنورد، همسر میر حسین موسوی که از سوی میرحسین به عنوان روشنفکرترین زن ایران معرفی شد، در مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی، گفته بود: «اصلا یک سری نقاطی هست که خودش ملاک ماست برای اینکه در انتخابات تقلب شده. مثلا آذربایجان و ترک زبان‌ها، فرزند خودشون رو نمی‌گذارند به آقای احمدی‌نژاد رای بدهند یا لرستان که خود من لر هستم و موسوی هم بارها اعلام کرده که داماد لرستان است، داماد خودشون رو نمی‌گذارند به کس دیگه ای رای بدهند. این دو تا برای ما ملاک است که باقی موارد هم شبیه همین است.»

گفتنی است، اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس در برنامه شناسنامه گفته بود: «در سال ۸۸ با آقای رضایی، آقای موسوی، آقای هاشمی، آقای کروبی و آقای ناطق دیدارهایی داشتیم. به قم هم رفتیم و با مراجع جلسه داشتیم و در جهت برقراری امنیت در کشور صحبت کردیم. وقتی با آقای موسوی صحبت کردیم ایشان گفتند من نه شورای نگهبان و نه وزارت کشور را قبول ندارم. ما گفتیم با این نگاه اگر کاندیدا نمی شدید کسی کاری نداشت! شما می خواستید شخصیت دوم کشور باشید، چطور می توانید این دو نهاد را قبول نداشته باشید؟ همین دو نهاد کاندیداتوری شما را تایید کردند و حالا که رای نیاورده اید می گویید قبولشان ندارم؟ آقای کروبی هم می گفتند چرا دور قبل من ۴ میلیون رای آورده ام اما این دوره ۳۰۰ هزارتا! ما در جواب گفتیم که نزدیک ترین فرد به شما آقای کرباسچی بود اما ایشان روز رای گیری در دانشگاه امیرکبیر گفت مصلحت بر این است که به آقای موسوی رای بدهیم.»

نظر شما