شناسهٔ خبر: 54467 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

احتمال آزادسازی جدی قیمت بلیت هواپیما تا یک ماه دیگر

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم ؛ بر اساس اعلام قبلی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی قرار بود از ۲۸ اردیبهشت ۹۳ آزادسازی قیمت بلیت هواپیما در کشور اجرایی شود که البته در روز موعود این وعده محقق نشد.

این در حالی بود که جهانگیریان رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره آزادسازی قیمت بلیت هواپیما گفته بود: «زمان اجرای آزادسازی قیمت بلیت هواپیما» مشخص نیست. این مسئله ابهامات در خصوص زمان اجرای ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه را بیش از پیش افزایش داد و به شایعاتی درباره عدم هماهنگی بین مسئولان صنعت حمل و نقل هوایی کشور دامن زد.

به هر حال شش روز پس از خلف وعده اجرای آزادسازی قیمت بلیت هواپیما، جلسه‌ای بین رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی داخلی برای بررسی جزئیات بند ب ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم برگزار شد.

محمد خداکرمی، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری درباره این جلسه گفت: در این جلسه جزئیات اجرای طرح آزاد‌سازی نرخ خدمات هوایی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت. وی افزود: در این جلسه تصمیمات متخذه در رابطه با این موضوع به مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی منتقل شد و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همکاری تنگاتنگ شرکت‌ها در اجرای دستورالعمل ۱۱ ماده‌ای این سازمان تحت عنوان دستورالعمل نظارت بر اجرای طرح آزادسازی نرخ خدمات حمل و نقل هوایی را خواستار شد.

خداکرمی ابراز امیدواری کرد اجرای این طرح باعث ایجاد رقابت سالم بین شرکت ها، ارتقا سطح خدمات به مسافران و جذب حداکثری مسافران هوایی، افزایش ضریب اشغال صندلی، جذب سرمایه ها برای توسعه این بخش و در نهایت رونق حمل‌ونقل هوایی کشور شود.

 هر چند معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری به زمان اجرای آزادسازی قیمت بلیت هواپیما اشاره‌ای نکرد، اما به نظر می‌رسد در جلسه مذکور زمانبندی مربوط به این برنامه به ایرلاین‌ها ابلاغ شده و باید منتظر اجرای بند ب ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم با تاخیری یکماهه بود.

نظر شما