شناسهٔ خبر: 54354 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

رسانه‌های دنیای اسلام باید زنجیره‌وار در برابر هجمه رسانه‌ای غرب بایستند

آقاتهرانی حجت الاسلام آقا تهرانی، گفت: همانطور که رسانه‌های صهیونیستی زنجیره وار بر علیه اسلام فعالیت می‌کنند ما هم باید زنجیره وار در این زمینه حضور داشته باشیم.

به گزارش نماینده به نقل از  تسنیم، حجت الاسلام آقا تهرانی گفت: وحدت دنیای اسلام مسئله مهمی است که از ابتدای انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفته است و امام (ره) و مقام معظم رهبری آن را رمز پیروزی بر مستکبران جهان دانسته‌اند.

وی با تاکید بر هجمه نرم دشمن در دهه‌های اخیر به اسلام گفت: در دهه‌های اخیر همواره دشمن هجمه نرم خود را به اسلام تداوم بخشیده است زیرا از رشد و همه گیر شدن مفاهیم اسلامی در سطح دنیا واهمه دارد بنابراین تمام توان خود را به کار گرفته است.

این عضو کمیسیون فرهنگی تاثیر رسانه را در دهه‌های اخیر بر افکار مردم بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می‌توانند تاثیر زیادی بر شکل گیری افکار مردم داشته باشند به همین دلیل صهیونیست‌های جهان رسانه‌های دنیا را در اختیار گرفته‌اند تا بر ذهن‌های مردم مسلط شوند.

حجت الاسلام آقا تهرانی با تاکید بر لزوم ایجاد شرایطی برای هم افزایی رسانه‌های دنیای اسلام خاطرنشان کرد: همانطور که رسانه‌های صهیونیستی زنجیره وار بر علیه اسلام فعالیت می‌کنند ما هم باید زنجیره وار در این زمینه حضور داشته باشیم و برگزاری چنین گردهمایی‌هایی می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

وی با اشاره به نفوذ فرقه‌های انحرافی وهابی و سلفی در دنیای اسلام یادآور شد: ظهور و نفوذ این فرقه‌ها ناشی از کار ضعیف رسانه‌های دنیای اسلام است که ماهیت آن‌ها را اشکار نساخته است بنابراین باید به نحوی برنامه ریزی کرد که عقب افتادگی در این خصوص برطرف شود.

حجت الاسلام آقا تهرانی دشمن‌شناسی را نیز یکی از مهم‌ترین اصول مورد توجه رسانه‌های دنیای اسلام دانست و گفت: رسانه‌های دنیای اسلام باید دشمن اصلی خود که‌‌ همان آمریکا و رژیم صهیونیستی است به خوبی بشناسند و برنامه ریزی شده در قبال آن عمل کنند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص ایجاد بازارهای فیلم اسلامی گفت: بازارهای فیلم اسلامی در برهه فعلی باید مورد حمایت جدی قرار گیرد تا از این طریق بتوانند در مقابل فیلم‌های ضد اخلاقی غربی مقابله کنند.

نظر شما