شناسهٔ خبر: 54353 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

نخبگان فرهنگی جهان اسلام ایده‌های خود را در عرصه رسانه ارائه دهند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن با برنامه ریزی از مدت‌ها قبل در عرصه محصولات فرهنگی و رسانه‌ای وارد صحنه شده است. ما نیز نباید دست روی دست بگذاریم و باید ایده‌های فرهنگی خود را در این قالب به نسل جوان ارائه کنیم.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، حجت الاسلام مفید کیایی‌نژاد در خصوص تاثیر برگزاری همایش رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در حفظ وحدت و یکپارچگی جهان اسلام اظهار کرد: برگزاری چنین نشست‌هایی فرصت را فراهم می‌کند که نخبگان فرهنگی و رسانه‌های جهان اسلام با یکدیگر آشنا شده و با هم ارتباط برقرار کنند و راههای مقابله هرچه بهتر با جنگ نرم دشمن را شناسایی کنند.

وی دلیل نفوذ فرقه‌های انحرافی مانند تکفیری‌ها را کمرنگ شدن وحدت میان مسلمانان دانست و تاکید کرد: اگر امروز فرقه‌های انحرافی و تکفیری توانسته‌اند در برخی کشور‌ها نفوذ کنند ناشی از غفلت مسلمانان نسبت به مقوله وحدت است بنابراین باید وحدت مسلمانان جهان هرچه بهتر و بیشتر تقویت شود و در راه این هم افزایی رسانه‌ها می‌توانند بیشترین نقش را ایفا کنند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هجمه دشمن در بخش محصولات فرهنگی را نیز یکی از خطرات پیرامون جوانان دانست و گفت: دشمن با یک کار برنامه ریزی شده از مدت‌ها قبل در عرصه محصولات فرهنگی و رسانه‌ای وارد صحنه شده است. در مقابل این حرکت دشمن ما نیز نباید دست روی دست بگذاریم و باید ایده‌های فرهنگی خود را در این قالب به نسل جوان ارائه کنیم.

حجت الاسلام کیایی‌نژاد شناساندن اسلام ناب محمدی را یکی از مهم‌ترین وظایف رسانه‌های انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: رسانه‌های انقلاب اسلامی باید با هم افزایی که بارسانه‌های جهان اسلام ایجاد می‌کنند چهره واقعی اسلام که‌‌ همان اسلام ناب محمدی است را به خوبی به دنیا معرفی کنند و هدف دشمن در مخدوش کردن چهره اسلام را مورد هجمه قرار دهند.

وی در پایان جمهوری اسلامی را محور وحدت جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به برکت ولایت همواره توانسته است در مسائل مختلف جهان اسلام مانند فلسطین و سوریه منادی وحدت باشد و در عرصه رسانه هم می‌تواند این وظیفه خطیر را به خوبی بر عهده بگیرد و به سر منزل مقصود برساند.

برچسب‌ها:

نظر شما