شناسهٔ خبر: 54228 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

ناجا: تخلفات موتورسواران با دستگاه های جدید رصد می شود

رییس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت:در آینده ای نزدیک دستگاه آی تی اف برای ثبت و کنترل تخلفات خودرو و موتورسیکلت وارد سیستم راهنمایی و رانندگی می شود.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، سردار «اسکندر مومنی» روز چهارشنبه در حاشیه نخستین نشست فصلی روسا و مدیران راهور نیروی انتظامی در سال ۹۳ افزود: ورود این دستگاه به سیستم راهور از برنامه های سال ۹۳ به شمار می رود و مجموع تخلفات موتورسیکلت و موتورسیکلت سواران را رصد خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: چنانچه راکب موتورسیکلتی وسیله خود را فروخته و خودرویی خریداری کند، تخلفات موتورسیکلت در سوابق وی لحاظ خواهد شد.
 
رییس پلیس راهور نیروی انتظامی با اشاره به کاهش تلفات و سوانح در سال گذشته گفت: نباید برای کاهش تلفات در سال جاری عقب نشینی کرده یا کار را متوقف کنیم بلکه باید با تلاش بیشتر میزان تلفات را تا حد ممکن کاهش دهیم.
 
وی اضافه کرد: باید ظرف ۳ تا ۴ سال آینده میزان تلفات رانندگی را ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش دهیم.
 
مومنی با اشاره به ارایه طرحی به مجلس شورای اسلامی برای کاهش تلفات جاده ای گفت: این طرح مورد استقبال نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.
 
به گفته وی این طرح واقعیت های موجود در حوزه رانندگی را پیش بینی کرده و نیاز به بودجه زیاد ندارد بلکه با توجه به ظرفیت و منابع کشور قابل تحقق است و از سوی دیگر از بودجه ای که در قوانین و مقررات آمده است نیز می توان برای اجرای این طرح استفاده کرد.
 
رییس پلیس راهور ناجا به جلسه ای که هفته آینده با حضور معاون اول رییس جمهور و دستگاه های مرتبط برگزار می شود اشاره کرد و گفت: نشست امروز نیز در راستای برنامه های راهبردی کاهش تلفات جاده ای برگزار شد. بر این اساس باید به یک برنامه ریزی منسجم و هدفمند متناسب با شرایط موجود دست یابیم.
 
مومنی همچنین به آغاز اجرای طرح تابستانه از ۲۱ خرداد تا ۹ تیرماه امسال اشاره کرد و گفت: برای اجرای طرح تابستانه با دستگاه های مختلف از جمله سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، صدا و سیما، شهرداری ها و غیره تعامل داشته و مقدمات اجرای این طرح را فراهم کرده ایم.
 
وی با بیان اینکه مرحله دوم طرح تابستانه از ۵ مردادماه آغاز و تا ۵ مهرماه ادامه خواهد داشت گفت: البته طرح دیگری به منظور ساماندهی ورود مردم به تهران برای حضور در مراسم ارتحال امام راحل برگزار خواهد شد که تمهیدات لازم برای اجرای آن در نظر گرفته شده است تا از خودروهای استاندارد به این منظور استفاده شود.

نظر شما