شناسهٔ خبر: 54190 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

شایعه ساخت سه‌گانه جدید دنیای هری‌پاتر توسط کوارون

هفته گذشته بود که متوجه شدیم «برادران وارنر» می‌خواهد یک سه‌گانه بر پایه دنیای هری پاتر بسازد. حالا نام آلفونسو کوارون هم حول این فیلم‌ها به گوش می‌رسد.

کوارونبه گزارش نماینده به نقل از  تسنیم، هفته گذشته بود که متوجه شدیم «برادران وارنر» می‌خواهد یک سه گانه بر پایه دنیای «هری‌پاتر» بسازد. حالا نام آلفونسو کوارون هم حول این فیلم‌ها به گوش می‌رسد. فیلم اول که از روی کتاب «جانوران شگفت انگیز و زیست گاه آنان» نوشته خود جی کی رولینگ اقتباس می‌شود روز ۱۸ نوامبر ۲۰۱۶ اکران می‌شود. این موضوع توسط کمپانی برادران وارنر هم رسما تایید شده است. با این وجود تنها کسی که حضورش در این پروژه قطعی شده است شخص خانم جی‌ کی‌ رولینگ است که وظیفه نوشتن فیلمنامه را از کتاب خودش بر عهده دارد.

حالا خبر رسیده آلفونسو کوارون کارگردان فیلم «هری پاتر و زندانی آزکابان» (هری پاتر ۳) که سال گذشته موفق شد دو جایزه اسکار بهترین کارگردانی و بهترین تدوین را برای ساخته تحسین بر انگیزش، «جاذبه» از آن خود کند در مذاکرات نهایی برای کارگردانی نخستین فیلم از مجموعه جدید دنیای هری پاتر قرار گرفته است.

ماجراهای فیلم جدید، ۷۰ سال قبل از داستان «هری پاتر و سنگ جادو» رخ می‌دهد و ماجرای فردی به نام نیوت اسکمندر را در آمریکا روایت می‌کند. به نظر می‌رسد با توجه به کارنامه کوارون و خصوصا با اشاره به دو فیلم «هری پاتر و زندانی آزکابان» و همین طور «جاذبه» این کارگردان لاتین بهترین گزینه برای به دست گرفتن کارگردانی «جانوران شگفت انگیز و زیست گاه آنان» است.

به عقیده منتقدان تاثیری که کوارون روی سری هری پاتر گذاشت می‌تواند نقطه روشن کارنامه کاری وی برای نشستن روی صندلی کارگردانی فیلم جدید باشد.

بعد از دو قسمت نخست فیلم های هری‌پاتر که کریس کلومبوس کارگردانی آنها را بر عهده داشت وظیفه کارگردانی هری پاتر ۳ یا «هری پاتر و زندانی آزکابان» به کوارون رسید. او دنیای هری پاتر را با جزئیات بیشتری ترسیم کرد و هری را به تقابل با دنیایی به مراتب تاریکتر از دنیای فیلم‌های کریس کلومبوس فرستاد. این تلخی و تاریکی در تمام فیلم های بعدی هم حفظ شدند تا بتوان آن را تاثیر آلفونسو کوارون روی مجموعه هری پاتر دانست.  

نظر شما