شناسهٔ خبر: 54149 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مراقب ضدویروس‌های قلابی ویندوز فون و اندروید باشید

ضدویروس قلابی به قیمت 4 دلار به فروش می‌رسد و برای فریب کاربران در آن از لوگوی کاسپراسکای استفاده شده است.

متخصصان امنیتی به کاربران گوشی‌های اندروید و ویندوز فون در مورد عرضه ضدویروس‌های قلابی برای آلوده کردن تبلت‌ها و گوشی‌ها هشدار دادند.

به گزارش نماینده به نقل از کامپیوترورلد، کارشناسان شرکت امنیتی کاسپراسکای می‌گویند بسیاری از این ضدویروس‌های قلابی از طریق فروشگاه های مجازی گوگل و مایکروسافت عرضه می شوند و چون این فروشگاه ها فاقد سازوکارهایی برای شناسایی این برنامه های آلوده هستند، خطرات فراوانی کاربران را تهدید می کند.

تا به حال تعداد محدودی از این برنامه‌ها شناسایی و از فروشگاه‌های یاد شده حذف شده، اما عرضه آنها متوقف نشده است. یکی از این بدافزارها ضدویروسی با عنوان کاسپراسکای بوده که از طریق فروشگاه ویندوز فون عرضه شده و این در حالی است که شرکت یاد شده هرگز برای کاربران گوشی های مجهز به ویندوز فون ضدویروس عرضه نکرده است.

این ضدویروس قلابی به قیمت ۴ دلار به فروش می‌رسد و برای فریب کاربران در آن از لوگوی کاسپراسکای استفاده شده است. این بدافزار پس از اجرا علائمی را به نمایش درمی آورد تا کاربر تصور کند عملیات اسکن گوشی و تبلت در حال انجام است، اما در عمل اطلاعات گوشی سرقت شده و به آن خسارت وارد می شود.

بررسی های کاسپراسکای از عرضه بدافزارهای دیگری با لوگوی شرکت های آویرا، موزیلا، گوگل، اپرا خبر می دهد. هکرها حتی نسخه های قلابی مرورگرهای اینترنتی IE، سافاری و فایرفاکس را از طریق فروشگاه های یاد شده عرضه می کنند. در مواردی این برنامه ها به جمع برنامه های پرطرفدار فروشگاه‌های گوگل و مایکروسافت راه یافته و سود مالی فراوانی را برای طراحان خود به ارمغان آورده‌اند.
 

نظر شما