شناسهٔ خبر: 53901 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

معاون ناجا

پلیس به دنبال تصویب طرح ممنوعیت استفاده از سلاح سرد / نمایندگان مجلس را قانع می‌کنیم

معاون حقوقی پارلمانی نیروی انتظامی با اعلام اینکه ناجا به دنبال این است تا طرح ممنوعیت استفاده از سلاح سرد بار دیگر در مجلس مطرح و تصویب شود گفت: پلیس در حال حاضر براي آشنايي نمايندگان مجلس با زواياي حوادث و جرائم خشن با استفاده از سلاح سرد و توضيح اينکه قوانين موجود بازدارندگي کافي را ندارند جلساتی را با نمایندگان برگزار می کند.

به گزارش نماینده سردار محمد زارعي در گفتگو با مهر اظهار داشت: نمايندگان مردم به نوع نگارش اين طرح که به يک بحث طولاني تبديل شد اشکالاتي وارد دانستند و همين مسئله باعث شد در حال حاضر اين موضوع یکبار دیگر در کميسيون حقوقي و قضايي دنبال شود. بررسي کنندگان طرح "ممنوعيت استفاده از سلاح سرد" با توجه به نوع نگارش اين طرح، معتقدند قوانين کافي براي برخورد با اين جرم وجود دارد و پلیس نيز در اين بخش اصرار داشت موضوع دوباره بازنگري شود.

وی ادامه داد: نظر نمایندگان مجلس این است که در برخی از موارد اين طرح ممکن است آسيبهايي در حوزه هاي ديگر به وجود آورد.

معاون حقوقی نیروی انتظامی تصریح کرد: از اين همین رو براي رفع ابهامات، طرح "ممنوعيت استفاده از سلاح سرد" به کارگروه کميسيون حقوقي و قضايي مجلس که نيروي انتظامي نيز در آن حضور فعال دارد بازگشت داده شد.

زارعی با تاکيد بر اينکه اين طرح از دستور کار مجلس شوراي اسلامي و کميسيون حقوقي و قضايي خارج نشده و در دست بررسي است، افزود: در کارگروه اين کميسيون به دنبال رفع ابهامات و ايرادات اين طرح هستيم تا مراحل تصويب آن در کميسيون مربوطه و صحن علني مجلس عملي شود. خواسته پلیس تصویب قانونی جامع و بازدارنده در مورد سلاح سرد است.

نظر شما