شناسهٔ خبر: 53718 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کشته شدن 70 عضو بوکوحرام/جاسوسی آمریکا از نیجریه به بهانه یافتن دختران دانش‌آموز

جاسوسی آمریکا از نیجریه به بهانه کمک به یافتن 200 دانش آموز ربوده شده در این کشور،حمله بوکوحرام به کارخانه‌ای در کامرون و کشته شدن هفتاد تن از عناصر این گروه شورشی در شمال نیجریه از جمله تحولات نیجریه است.

 به گزارش نماینده به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، رسانه‌های رسمی چین اعلام کردند که مهاجمان مسلح ناشناس نیمه شب گذشته به یک کارخانه متعلق به شرکت چینی در شمال کامرون نزدیک شهر وازا حمله کردند.

این حمله در نزدیکی شهر وازا در ۱۰ کیلومتری مرز نیجریه روی داد و بر اثر آن دستکم یک تبعه چینی زخمی و ۱۰ تن دیگر ناپدید شدند.

شاهدان و منابع امنیتی این حمله را به گروه بوکوحرام نسبت می دهند.

این در حالی است که پاریس امروز شاهد اجلاس بین المللی سران کشورهای آفریقایی و نمایندگانی از آمریکا و اتحادیه اروپا امروز در پاریس با موضوع امنیت نیجریه و آفریقا است و قرار است در این اجلاس راهبرد مشترکی بر ضد گروه بوکوحرام تعیین شود.

دیسولا اموسو فرمانده نیروی هوایی نیجریه گفت تصمیم دولت نیجریه در استفاده از کارشناسان آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی برای نجات بیش از ۲۰۰ دانش آموز دختر از چنگ آدم رباهای گروه بوکوحرام به حامیت نیجریه ضربه نمی زند.

اموسو در اظهاراتی خبری گفت:کمک گرفتن از تجربیات این کشورها در چارچوب ائتلاف علیه تروریسم است زیرا هیچ کشوری به تنهایی نمی تواند با تروریسم مبارزه کند.

آمریکا برای تعقیب وجستجوی عناصر بوکوحرام هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی خود را بر فراز شمال شرق نیجریه به پرواز درآورده است و از سوی دیگر نیروی نظامی به سفارت خود در ابوجا اعزام کرده است که کار هماهنگی میان تیم‌های جستجو را بر عهده دارند.

استیو وارن سخنگوی پنتاگون دیروز اعلام کرد که اطلاعات خام مربوط به عملیات جستجو برای یافتن دختران ربوده شده را در اختیار دولت نیجریه قرار نمی دهد.

این موضع دولت آمریکا شک و تردید مردم نیجریه درباره مقصود واشنگتن از مشارکت در عملیات جستجوی دختران ربوده شده را به همراه داشته است.

از سوی دیگر دستکم هفتاد تن از عناصری که گمان می رود از اعضای گروه بوکوحرام بودند در درگیری با گروه های دفاع مدنی در شهر ماداگالی در استان ادماوا در شمال شرق نیجریه کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

با وجود اینکه پلیس نیجریه بیانیه ای در این باره صادر نکرده اما شاهدان و رسانه های نیجریه گفتند که مهاجمان مسلح احتمالا برای سرقت آذوقه و رساندن آن به دست گروه های مسلح در جایی دیگر به این شهرک حمله کردند.

به گزارش فارس دولت نیجریه گروه هایی غیرنظامی را هم برای کمک به مقامات امنیتی در مقابله با گروه بوکوحرام به خدمت گرفته است و این گروه ها طی هفته های گذشته ده ها تن از عناصر شورشی بوکوحرام را کشته اند.

برچسب‌ها:

نظر شما