شناسهٔ خبر: 53558 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

منابع آگاه عراقی اعلام کردند

یک زن نامزد سمت معاونت نخست وزیری عراق شده است

یک زن عراقی برای نخستین بار در تاریخ این کشور و منطقه برای معاونت نخست وزیر عراق نامزد شده است.

معاون نخست وزیری عراقبه گزارش نماینده به نقل از پایگاه خبری السومریه؛ یک منبع آگاه عراقی امروز ۵ شنبه اعلام کرد: حنان فتلاوی نماینده پارلمان عراق از فهرست ائتلاف دولت قانون خود را برای سمت معاون نخست وزیر عراق برای امور بازسازی و بهداشت نامزد کرده است.

این منبع اگاه عراقی در ادامه توضیح داد: موضوع نامزدی الفتلاوی برای این سمت تنها زمانی مطرح خواهد بود که نوری مالکی رئیس فهرست ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر کنونی عراق بعد از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی در این کشور بار دیگر فهرستنش صدر نشین شود ووی مجدداً برای سومین بار نخست وزیر عراق شود که در این صورت الفتلاوی نخستین زن تاریخ عراق و منطقه خاورمیانه خواهد بود که به این سمت می رسد.

این منبع افزود: در صورتی که الفتلاوی که نامزد ائتلاف دولت قانون است به سمت معاونت نخست وزیر آینده عراق در امور بازسازی و بهداشت عراق تعیین شود عراق اولین کشوری خواهد بود که زن در آن به چنین سمت و جایگاهی می رسد.

این منبع اگاه که خواست نامش فاش نشود در این باره افزود: آن چیزی که شانس حنان الفتلاوی را برای احزار این سمت مهم در دولت عراق افزایش می دهد موضوع تخصص تحصیلی وی در این موضوع یعنی مساله سازندگی وبهداشت و مساله دیگر میزان بالای آرایی است که وی در انتخابات گذشته از ان خود کرده بود چرا که الفتلاوی در انتخابات قبلی ۸۷ هزار رای به دست آورده بود.

گفتنی است منابع عراقی دیروز اعلام کردند: ائتلاف دوئلت قانون تا دیروز در روند شمارش آرا در کل بغداد بیش از یک میلیون رای را از آن خود ساخته که از این تعداد نوری مالکی نخست وزیر عراق ۷۰۰ هزار رای را به خود اختصاص داده و این رقم از مجموع آن چیزی که تاکنون ائتلاف‌های فهرست‌های انتخاباتی الاحرار و المواطن و الفضیله و الصادقون باهم به دست آورده اند بسیار بیشتر است.

برچسب‌ها:

نظر شما