شناسهٔ خبر: 53473 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

۳میلیارد کاربر اینترنتی جهانی تا پایان سال 2014

"اتحادیه جهانی مخابرات"(ITU) در تازه‌ترین گزارش خود توضیح داد که تا پایان سال جاری میلادی تعداد کاربران اینترنتی جهان از ۳ میلیارد نفر هم فراتر می‌رود و دوسوم این افراد هم ساکن کشورهای در حال توسعه هستند.

به گزارش نماینده به نقل از ایستنا، پیش‌بینی شده است که تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی تعداد مشترکانی که از طریق دستگاه موبایلی به اینترنت متصل می‌شوند به ۲.۳ میلیارد نفر برسد که البته ۵۵ درصد این مشترکان هم در کشورهای درحال توسعه سکونت دارند.
 
"همدون آی. توره"(Hamadoun I. Touré) دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات در این خصوص گفت: «آمارهای جدید منتشر شده در مورد بازار جهانی ICT نشان می‌دهد که بار دیگر فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات رو به پیشرفت هستند و نقش اصلی را در جامعه اصلی امروزی بازی می‌کنند».
 طبق آمار موجود، ضریب نفوذ تلفن‌های همراه ثابت در جهان طی سال جاری میلادی کاهش یافته است و این روند همچنان سیر نزولی خود را دنبال می‌کند. به گفته این مرکز، در پایان سال ۲۰۱۴ میلادی تعداد مشترکان خطوط ثابت تلفن در جهان نسبت به سال ۲۰۰۹ میلادی ۱۰۰ میلیون نفر کمتر خواهد بود.
 همین گزارش اعلام کرده است که پایان امسال تعداد مشترکان موبایلی در جهان به بیش از ۷ میلیارد نفر می‌رسد که ۳.۶ میلیارد نفر از آن‌ها در منطقه آسیا-پسیفیک حضور خواهند داشت. دلیل اصلی این رشد افزایش دسترسی ساکنان کشورهای در حال توسعه به خدمات موبایلی و به طور کلی ۷۸ درصد از جمعیت موبایلی جهان هم در این منطقه ساکن هستند.
لازم به ذکر است که در پایان سال ۲۰۱۴ میلادی ضریب نفوذ خطوط پهن‌باند اینترنتی در جهان رشد ۱۰ درصدی را نسبت به سال قبل تجربه می‌کند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما