شناسهٔ خبر: 53395 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سرگردانی متقاضیان انصراف از یارانه

سازمان هدفمندی : به استانداری ها مراجعه کنید !

به گزارش نماینده به نقل از فارس ؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور پیش از این گفته بود، درست است که زمان ثبت نام برای تقاضای دریافت یارانه تا پایان فروردین ۹۳ بود، ولی اگر کسانی احساس کردند که نیازی به دریافت یارانه ندارند، یا مبلغ یارانه نقدی سهم ناچیزی در زندگی آنها دارد، در راستای کمک به افراد نیازمند می‌توانند تا پایان سال ۹۳ وارد سایت رفاهی شده و از دریافت یارانه انصراف دهند.

حال برخی شهروندان در تماس با خبرگزاری فارس عنوان کردند، هنگام ثبت نام یارانه، کد چهار رقمی برای آنها ارسال نشده و برخی نیز گفتند کد ۴ رقمی که از سامانه www.refahi.ir برای آنها ارسال شده بود، را گم کرده‌اند و حال که قصد انصراف از دریافت یارانه دارند، بعد از ورود به سایت رفاهی شناسه ۴ رقمی ثبت نام از آنها در کنار شماره حساب دریافت یارانه طلب می‌شود و انها نمی‌دانند این کد را از کجا دریافت کنند. در این زمینه به صورت مکتوب و از طریق پست الکترونیک و شفاهی با سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تماس گرفتیم و پرسش مردم را ارائه کردیم،بعد از پیگیری مکرر، گفته شد البته آنهایی که شناسه ۴ رقمی دریافت نکرده‌اند، اندک هستند، ولی برای دریافت شناسه ۴ رقمی ثبت انم در استانها به استانداری،فرمانداری یا بخشداری و در تهران به خیابان ولی عصر(بالاتر از میدان ولی عصر) کوچه غزالی، ساختمان بخشداری تهران، ستاد هدفمندی یارانه‌ها مراجعه کنند.

آیا بهتر نبود راه آسان تری مانند ۴ رقم اول یا آخر کد ملی همان سر پرست خانوار به عنوان کد ۴ رقمی جدید برای انصراف از یارانه انتخاب شود؟ تا مردم سرگردان ادارات نشوند.

انصراف یک عمل خیر خواهانه و خداپسندانه است که باید مورد تشویق قرار گیرد، نه به زحمت متقاضی انصراف بینجامد.

نظر شما