شناسهٔ خبر: 53182 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در پی برگزاری همه پرسی برای پیوستن دو شهر اکراین به روسیه :

اتحادیه اروپا : روسها دوباره تحریم می شوند

روسیه

به گزارش نماینده به نقل از فارس ؛ وزرای خارجه ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا، طی نشست امروز خود که بصورت عادی در بروکسل برگزار خواهد شد، در پی برگزاری همه پرسی در شهرهای دونستک و لوهانسک تحریم های جدیدی را علیه روسیه اعمال خواهند کرد.

در این تحریم ها نام ۱۵ شخصیت دیگر روسی و ۵ شرکت کریمه به لیست تحریم ها قبلی افزوده خواهند شد.

دیدیر بواکالتر، مدیر سوئیسی سازمان همکاری و امنیت اروپا، نیز در این نشست حضور خواهد داشت. انتظار می رود وی در این نشست گزارشی را درباره مذاکرات پیشین خود در مسکو با رئیس جمهور روسیه، به وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارائه دهد.

این گزارش شامل نکاتی در مورد آتش بس، از بین بردن تنش ها، مذاکره و برگزاری انتخابات در مناطق درگیر خواهد بود. در حال حاضر تلاش هایی برای حمایت از اوکراین با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سطح اتحادیه اروپا آغاز شده است به گونه ای که رئیس شورای اتحادیه اروپا نیز برای اعلام حمایت این اتحادیه از کی‌یف، بزودی به این کشور سفر خواهد کرد.

روسیه بارها به بی تأثیر بودن این تحریم ها بر سیاست های خارجی و اقتصادی خود اذعان داشته است، و به نظر می رسد اینگونه تحریم ها امنیت انرژی اتحادیه اروپا و بویژه کشورهایی را که به گاز روسیه به عنوان مهمترین منبع انرژی خود نگاه می کنند را بیش از پیش به مخاطره بیاندازد.

اوکراین با هدف تأمین گاز خود، در حال حاضر در حال دریافت گاز از برخی کشورهای همسایه خود است که به گفته کارشناسان این اقدام نمی تواند انرژی مورد نیاز این کشور را برای مدت طولانی تأمین کند.

برچسب‌ها:

نظر شما