شناسهٔ خبر: 53135 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تاکید نمایندگان مجلس بر صیانت از دستاوردهای هسته‌ای

تیم مذاکره‌کننده با هیچ وعده و وعیدی از حقوق هسته‌ای عقب‌نشینی نکند

مجلس نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای تاکید کردند وزیر محترم خارجه و هیأت مذاکره‌کننده همراه باید در مذاکرات تمامی حقوق هسته‌ای ملت ایران را بر اساس قاعده NPT، شامل غنی‌سازی، تحقیق و توسعه و ابعاد مختلف آن و همچنین آب سنگین اراک را صیانت نمایند و با هیچ وعده و وعیدی از این یافته‌های فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای عقب‌نشینی نکنند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آستانه آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با ۱+۵ که از فردا در وین پایتخت اتریش شروع خواهد شد، بیانیه‌ای صادر کردند.

متن کامل این بیانیه که شاهین محمدصادقی عضو هیأت رئیسه مجلس آن را قرائت کرد به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

نمایندگان ملت بزرگ ایران در خانه ملت ضمن تجلیل از مقام والای شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و بویژه با احترام به دانشمندان شهید هسته‌ای و با سپاس از دست‌اندرکاران و دانشمندان این صنعت، تاکید می‌کنند که:

۱- موضوع هسته‌ای نسخه مجاهدت دانشمندان هسته‌ای کشور و پایداری ملت در این راه بوده و در زمره دستاوردهای بزرگ ملی می‌باشد که همگان بویژه نمایندگان مردم نسبت به حفظ و صیانت از آن حساس هستند.

۲- جمهوری اسلامی ایران از ابتدا معتقد بود که جنجال در موضوع هسته‌ای که سال‌هاست توسط برخی قدرت های بزرگ انجام پذیرفته، چیزی جز بهانه‌گیری نبوده و نیست لذا برای رفع هر گونه سوءتفاهم، حل و فصل مسائل رااز طریق مذاکرات سیاسی دنبال نموده که مقدمات این امر در طول سال‌های گذشته انجام گرفت.

۳- حال چه مذاکرات سیاسی در موضوع هسته‌ای به بخش نهایی آن نزدیک شده است، مجددا صداهای ناهنجار از برخی قدرت‌ها شنیده می‌شود که تصور می‌کنند با این گونه عملیات روانی می‌شود مذاکرات هسته‌ای را به بیراهه بکشانند.

۴- نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این گونه دسایس قدرت‌های بزرگ که حکایت از نوعی عقب‌افتادگی ذهنی دارد، هشدار می‌دهند. ملت ایران به هیچ عنوان از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای در همه ابعاد آن تنازل نخواهد کرد و پایداری این امر در قوانین مجلس شورای اسلامی مشخص شده است. لذا وزیر محترم خارجه و هیأت مذاکره کننده همراه باید در مذاکرات تمامی حقوق هسته‌ای ملت ایران را بر اساس قاعده NPT، شامل غنی‌سازی، تحقیق و توسعه و ابعاد مختلف آن و همچنین آب سنگین اراک را صیانت نمایند و با هیچ وعده و وعیدی از این یافته‌های فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای عقب‌نشینی نکنند، چرا که باید در این زمینه در برابر نمایندگان ملت پاسخگو باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما