شناسهٔ خبر: 53109 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

صباحی: در صورت پیروزی در انتخاب ائتلاف ملی-دموکراتیک تشکیل خواهم داد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر تاکید کرد که در صورت پیروزی در انتخابات، ائتلاف ملی-دموکراتیک برای ساختن یک دولت مدنی تشکیل خواهد داد.

صباحیبه گزارش نماینده به نقل از المصری الیوم، «حمدین صباحی» گفت که در صورت پیروزی در انتخابات، ائتلاف ملی-دموکراتیک برای ساختن یک دولت مدنی تشکیل خواهد داد و هیچ گونه تبعیضی در انتخاب مسئولان قائل نخواهد شد بلکه انتخاب ها بر اساس بهترین ها خواهد بود.

این اظهارات صباحی در همایش انتخاباتی وی در مجتمع فرهنگی دمنهور که هزاران نفر از جمله «عبد العزیز مخیون»، «هاله شکر الله» رئیس حزب الدستور و دکتر «عمرو حلمی» وزیر اسبق بهداشت حضور داشتند، بیان شد.

صباحی در پاسخ به سوال یکی از حاضرین در این همایش گفت: بر خلاف ادعای برخی ها، دستگاه های دولتی در صورت پیروزی بنده در انتخابات با من همکاری می کنند، من محمد مرسی نیستم که برای تخریب دولت و قرار دادن دفتر ارشاد به جای آن آمده باشم، من به ارتش ملی اطمینان دارم و می دانم که در کنار من خواهد بود.

وی اظهار داشت: در روز انتخابات، جوانان مصری برای دادن رأی به خیابان ها خواهند آمد و مصری ها قدرت تشخیص دارند و می دانند که چه کسی از آنها حمایت خواهد کرد، کشور به مدیریت حامی ملت نیاز دارد و برنامه انتخاباتی مرا می توان در جمله ۳۰+۲۵ ( انقلاب ۲۵ ژانویه و ۳۰ ژوئن) خلاصه کرد.

صباحی تصریح کرد: کسانی که تصور می کنند احتمال بازگشت به عقب وجود دارد، در توهم بسر می برند، مصر به سمت آینده حرکت می کند و هرگز به گذشته و به عصر فساد و استبداد باز نخواهد گشت.

وی اشاره کرد که در صورت پیروزی در انتخابات، قانون تظاهرات را تعدیل خواهد کرد تا به گونه ای شود که حق تظاهرات ممنوع نشود و تنها تروریست ها و مجرمان زندانی شوند نه آنهایی که تظاهرات کرده و دیدگاه خود را بیان کرده اند.

برچسب‌ها:

نظر شما