شناسهٔ خبر: 52476 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

بی‌توجهی دولت روحانی به تئاتر/ به توصیه رهبری توجه کنید

دبیر جشن شب بازیگر گفت: بی‌‌توجی دولت آقای روحانی به تئاتر آزار دهنده است، امیدوارم وزیر ارشاد با حس مسئولیت به تئاتر توجه کند و مثل همیشه تئاتر مرغ عروسی و عزا نشود.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، نشست رسانه‌ای یازدهمین شب بازیگر با حضور بهروز غریب‌پور دبیر جشن، کاظم هژیرآزاد رئیس انجمن بازیگران خانه تئاتر‌،‌ عظیم موسوی کارگردان مراسم و کیوان مشاهیر فرد برگزار شد.

در ابتدای این نشست غریب پور گفت: خوشحالم این وظیفه به عهده من گذاشته شد و پس از دوری چند ساله از صحنه تئاتر دوباره به این جامعه حتی برای یک روز هم که شده بازگشتیم. جشن های امروز خانه تئاتر نتیجه اقدامی است که در خانه هنرمندان صورت گرفت. اتفاقی که توانستیم برای همه صنوف تئاتر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ما بی نشان برای مردم کار می‌کنیم. باید کاری کنیم که حامیان مالی تشویق به حمایت شوند، من در همین جا از حسن روحانی و علی جنتی گلایه می‌کنم که در شعارهای خودشان هیچ نامی از تئاتر نیاوردند و زمانی که از وزیر ارشاد پرسیدند چه هنری را دوست دارید،‌ گفت موسیقی سنتی و سینما، در حالی که تئاتر مادر همه هنرها است.

غریب‌پور با بیان اینکه بی توجهی دولت یازدهم آزار دهنده است، ‌اظهار داشت: امیدوارم وزیر ارشاد با حس مسئولیت به تئاتر توجه کند و مثل همیشه تئاتر مرغ عروسی و عزا نشود.

وی در ادامه افزود: خوشحالم که در اینجا همه متحد صحبت می‌کنیم،‌ شان تئاتر بیش از این است و قرار نیست افرادی از بیرون مرزهای تئاتر وارد این عرصه شوند. ما بی درهم و دینار در این مراسم حضور داریم.

در ادامه هژیرآزاد با بیان اینکه نباید همیشه از دولت مردان انتظار داشت، گفت:  متاسفانه بودجه فرهنگی برای  بسیاری از دولت مردان مشخص و تفهیم شده نیست. اما خوشبختانه در روز اول سال ۹۳ مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد و فرهنگ نام گذاری کردند که فهم ما از این مسئله این که قطار جامعه بر روی دو ریل اقتصاد و فرهنگ حرکت می‌کند و اگر هر یک از این دو قطع شود، قطار می ایستد.

وی افزود: باید از سخنان رهبری الهام گرفت و دولتمردان توجه بیشتری به فرهنگ و هنر داشته باشند. همین جا از آقای روحانی می خواهم که بودجه فرهنگی را در سال آینده افزایش دهند.

این بازیگر پیشکسوت با بیان اینکه هنر را نگاه داشته اند، اظهار داشت: تاکنون مردم به هنر توجه داشته و آن را نگاه داشته اند و من دست این مردم را می بوسم و به مسئولان می گویم این مردم لیقاتشان بیشتر از بودجه فعلی تئاتر و در کل فرهنگ و هنر است.

هژیرآزاد در ادامه خطاب به روحانی گفت: تئاتر شهر در جهان نمونه است و یک تئاتر شهر هم بیشتر نداریم، پس خواهش می کنم در حفظ آن بکوشید.

در پایان این نشست عظیم موسوی درباره نحوه برگزاری مراسم گفت: ما بیش از ۱۵۰ هنرمند را روی صحنه داریم و در این مراسم سخنرانی و مجری نداریم. ما برای این مراسم روزی ۱۴ ساعت از ایام عید تمرین کرده‌ایم. همچنین داریوش مودبیان نیز آیتمی را آماده اجرا دارد.  ما سعی کرده‌ایم به قدمت نمایش‌ها ایرانی نیز در کار خود توجه کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما