شناسهٔ خبر: 52165 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کریمی قدوسی در گردهمایی «دلواپسیم» تشریح کرد

جزئیات شکایت شورای عالی امنیت ملی از نطق 3 دقیقه‌ای یک نماینده

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جزئیات شکایت شورای عالی امنیت ملی از یک نماینده به دلیل نطقش را بیان کرد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس محمد جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خانه ملت  عصر امروز (شنبه) در گردهمایی «دلواپسیم» که با حضور منتقدین توافق ژنو برگزار شد، گفت: مردم صاحب انقلابند و هزینه‌های آن را پرداخت می‌کنند و امروز این انقلاب توسط انقلابیون حفظ شده است.

وی همچنین با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید از جنس مردم باشند، خاطر نشان کرد: یکی از نمایندگان شما به نمایندگی از مردم در نطق ۳ دقیقه‌ای توافقات ژنو را نقد کرد، دولت رسما از وی شکایت کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در متن شکایت شورای عالی امنیت ملی که رئیس‌جمهور، رئیس آن است آمده بود که در نطق این نماینده تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تضعیف و به آقای رئیس‌جمهور توهین شده است به همین دلیل باید جلوی نماینده گرفته شود.

کریمی‌قدوسی در این زمینه خاطر نشان کرد: در متن آن شکایت آمده بود، رسانه‌هایی مانند خبرگزاری فارس و سایت الف و سایر رسانه‌هایی که نظرات فوق را منتشر کرده‌اند باید از سوی قوه قضائیه با آنها برخورد شود تا کسی جرأت نکند تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را نقد کند.

وی با بیان اینکه دولت دو سیاست شامل نگاه به درون و مقابله با نقد را در مورد مسائل هسته‌ای در دستور کار خود قرار داده است، تصریح کرد: سیاست‌هایی که با نگاه به درون طراحی شده به دنبال خالی کردن دل مردم است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی از دانشجویان حاضر در جلسه پرسید آیا خبر دارید اشک‌های آقای نصر‌الله در دیدار هیأت کمیسیون امنیت ملی که آقای ظریف نیز در آن حضور داشت، جاری بود؟ آیا خبر دارید چقدر در حمایت از مقاومت کم گذاشته‌اند؟

کریمی قدوسی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز مردم ایران دلواپس حفظ انقلاب هستند، گفت: امروز جوانان این مرز و بوم در وسط میدان هستند و برای دفاع از آرمان‌های انقلاب می‌کوشند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری می‌گویند من خوشبین نیستم اما مخالفتی هم نمی‌کنم، فکر هم نمی‌کنم این مذکرات به نتیجه برسد. به سخن مقام معظم رهبری و گزارش آقای روحانی درباره توافق هسته‌ای دقت کنید، از آقای روحانی می‌پرسند نظر شما درباره توافق هسته‌ای چیست؟ می‌گوید خوشبینی و بدبینی در دنیای سیاست معنا ندارد و باید واقع‌بین بود، البته آقای روحانی می‌گوید با شناختی که از دنیا و مسائل دارم بدبین نیستم؛ تا کنون سابقه نداشته است هیچ رئیس‌جمهوری مقابل نظر مقام معظم رهبری اینگونه نظر دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: برای اینکه توافقات ژنو به شکل مورد نظر غربی‌ها به امضاء برسد باید این شیر بخوابد، اگر این شیر نخوابد این توافقنامه نابود خواهد شد.

کریمی قدوسی با بیان اینکه به منتقدان توافقات ژنو افراطی، بی‌سواد، هوچی‌گر و امثال اینها گفته شد، خاطرنشان کرد: این عناوین را مطرح کردند تا کسی جرأت نکند وارد میدان شود، سیاست خزانه خالی را نیز برای خالی کردن دل ملت عنوان کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ژنو را یکی از قطعات یک پازل بدانید، ‌گفت: شما باید امروز نگران این پازل باشید و بدانید که ژنو یک قطعه از این پازل است.

برچسب‌ها:

نظر شما