شناسهٔ خبر: 51972 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم مراغه:

ظریف باید در برابر مرگ سایه پاسخگو باشد

وزارت امور خارجه پس از اینکه متوجه شد سرکنسول گزارش کذب در مورد وضعیت خانم مقدسی داده، تخلف او را به هیات تخلفات اداری ارجاع داده که از نظر ما این کار هیچ توجیهی ندارد و سرکنسول باید از کار برکنار شود.

همین چندماه پیش بود که با پیگیری‌های مهدی دواتگری نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی سایه مقدسی دانش آموز تیزهوش این شهر توانست برای درمان بیماری خود به آمان اعزام شود. اما حالا پدر سایه از درگذشت فرزندش سخن می‌گوید و در این میان البته انگشت اتهام را به سوی سرکنسول ایران در فرانکفورت نشانه رفته است.

به گزارش نماینده به نقل از افکارنیوز؛ سایه مقدسی دانش آموز نخبهٔ مراغه‌ای که به دستور رییس‌جمهور برای درمان عازم آلمان شد، سایه که از بیماری نادر خونی‌ای. ال. ال رنج می‌برد پس از رسیدن به آلمان در شبکه‌های اجتماعی از کارشکنی‌های مسئولین ایرانی در آلمان برای درمانش سخن گفت و از پدر و مادرش که به هر دری می‌زنند تا هزینه‌های درمانش را تامین کنند. اما در این کارزار نابرابر سایه تنها نبود.

وزیر آموزش و پرورش چنانکه نماینده مراغه در مجلس می‌گوید در تمام مراحل از سایه و خانواده‌اش حمایت کرد و حتی پس از آنکه از کارشکنی‌های سرکنسول ایران در فرانکفورت مطلع شد دستور داد تا مسئول آموزشی ایران در آلمان به فرانکفورت برود و مقدمات تدریس پدر سایه را فراهم کند. سایه و خانواده‌اش در طبقه دوم مجتمع آموزشی ایران در فرانکفورت آلمان مستقر شدند اما اقدامات عجیب و سوال برانگیز سرکنسول ایران در فرانکفورت باعث شد تا پس از درگذشت این دانش آموز مراغه‌ای پدرش از شکایت به مراجع قضایی و دولت خبر بدهد.

مهدی دواتگری در شرح این ماجرا به افکارنیوز گفت: کارشکنی‌های سرکنسول ایران در فرانکفورت از‌‌ همان بدو ورود خانواده مقدسی به آلمان آغاز شد. او با مسئول آموزشی ایران در فرانکفورت آلمان تماس گرفت و گفت سایه مقدسی و خانواده وی نمی‌توانند به دلیل درمان بیماری وی در این محل اقامت کنند!

دواتگری ادامه داد: متاسفانه سرکنسول ایران در اطلاعات غلطی که به وزیر امور خارجه داد و هزینه درمان سایه مقدسی را یک میلیون یورو اعلام کرد و آقای ظریف هم به این نتیجه رسید که پرداخت هزینه‌های درمان سایه از عهده وزارت امور خارجه بیرون است در حالیکه این گزارش اساساً دروغ بوده ومن این موضوع را به اطلاع وزیر خارجه رساندم.

دواتگری گفت: هنگامی که به اطلاع وزارت خارجه رساندم که سرکنسول گزارش اشتباه داده با پیگیری‌های وزیر آموزش و پرورش و وزارت امور خارجه در کمتر از ۲۴ ساعت موضوع بیمه سایه مقدسی حل شد. اما در همین زمان هم باز شخص سرکنسول شروع به سنگ اندازی کرد و به بیمه آلمان نامه نوشت که بیمه نامه سایه لغو شود.

وی یادآور شد: فردی که باید حافظ منافع ملی کشور و هموطنانش بوده، نسبت به اجرای دستورات رئیس جمهور و وزارت متبوع خود متعهد باشد برای قطع بیمه سایه مقدسی که هیچ هزینه‌ای هم برای وزارت امور خارجه نداشت تلاش زیادی کرد. وی با تلویزیون دویچه مصاحبه کرد و گفت سایه می‌تواند در ایران و در بیمارستان شریعتی تهران مورد درمان قرار بگیرد. همچنین به بیمه آلمان هم نامه نوشت و خواستار لغو بیمه نامه سایه مقدسی شد!

دواتگری تاکید کرد: شخص وزیر آموزش و پرورش ‌‌نهایت پیگیری را انجام داد. شخصاً شهادت می‌دهم علی اصغر فانی برای حل مشکل مرحومه مقدسی علاوه بر پیگیری‌هایی که انجام داد یک روز روزه گرفت و در تمام مراحل پیگیر کار او بود.

نماینده مراغه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وزارت امور خارجه پس از اینکه متوجه شد سرکنسول گزارش کذب در مورد وضعیت خانم مقدسی داده، تخلف او را به هیات تخلفات اداری ارجاع داده که از نظر ما این کار هیچ توجیهی ندارد و سرکنسول باید از کار برکنار شود.
وی افزود من حتماً روز یکشنبه از وزیر امور خارجه درباره برخورد با سرکنسول ایران سوال خواهم کرد، عملکرد او باعث شرمساری است و وی باید سریعاً عزل شود.

مهدی دواتگری اضافه کرد انتظار داریم شخص آقای روحانی هم به این موضوع ورود کند. زیرا با وی نیز مکاتبه کرده‌ایم، مردم از این موضوع عصبانی هستند و خوب است که وزیر امور خارجه نسبت به اقدامات سرکنسول ایران در فرانکفورت واکنش جدی نشان بدهد.

مرحومه سایه مقدسی پیش از آغاز بیماری در کلاس دوم دوره اول متوسطه در مدرسه دخترانه تیزهوشان مراغه مشغول به تحصیل بود. این دانش آموز نخبه مراغه‌ای روز گذشته براثر بیماری درگذشت.
پدر این دانش آموز نیز در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها کارشکنی‌های شخص سرکنسول ایران در فرانکفورت را عامل مرگ دختر بیمارش دانسته است.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۲-۱۲ ۰۸:۲۹علی 0 0

    کاش سایه یک فارس بود
                                

نظر شما