شناسهٔ خبر: 51750 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نایب رییس فراکسیون رهروان در گفت‌وگو با "نماینده" :

تشکیل فراکسیون اعتدال به نفع دولت نیست / فراکسیون رهروان با دولت تعامل خوبی دارد

سبحانی نیا

حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با نماینده، تشکیل فراکسیون اعتدال را حرکتی غیراصولی دانست و گفت: افرادی که طراح تشکیل این فراکسیون هستند بعید است که با برنامه‌ریزی حرکت کرده و طرح و اهداف مناسبی برای تشکیل این فراکسیون داشته باشند به همین جهت من تشکیل فراکسیون اعتدال را جدی نمی‌دانم.

وی با اشاره به اینکه اعضای فراکسیون رهروان ولایت همیشه حضوری فعال در جلسات دارند، اظهار داشت: برخی مدعی هستند که بسیاری از اعضای فراکسیون رهروان ولایت با تشکیل فراکسیون اعتدال موافق هستند اما شواهد حاکی از آن است که بیشتر اعضای این فراکسیون تمایلی به تشکیل فراکسیون اعتدال ندارند بنابراین بهتر است تعداد محدودی از اعضا که قصد تشکیل چنین فراکسیونی را دارند این روند را ادامه نداده و باعث تفرقه در بین نمانیدگان مجلس نشوند.

نماینده مردم نیشابور در خانه ملت افزود: تشکیل فراکسیون اعتدال در مجلس شورای اسلامی به طور حتم به ضرر نمایندگان و سایر افراد خواهد بود چرا که اگر فراکسیون اعتدال که با حواشی بسیار مطرح شد تشکیل شود و تعداد کمی از نمایندگان عضو این فراکسیون شود تحلیل خوبی نخواهد داشت.

توصیه سبحانی‌نیا به موافقان تشکیل فراکسیون اعتدال

 وی درباره ادعای برخی از نمانیدگان مبنی بر حمایت و عضویت ۱۰۰ نفر در فراکسیون اعتدال یا تشکیل این فراکسیون حتی با ۱۰ نفر خاطر نشان کرد: جدا شدن بسیاری از نمایندگان عضو فراکسیون رهروان ولایت و پیوستن آن‌ها به فراکسیون اعتدال جدی نیست و به نمانیدگانی که چنینی مباحثی را مطرح می‌کنند توصیه می‌کنم به جای طراحی تشکیل فراکسیونی که هیچ لزومی ندارد برای ایجاد اتحاد و انسجام بیشتر برنامه‌ریزی کنند.

سبحانب نیا با اشاره به دلایل مطرح شدن تشکیل فراکسیون اعتدال تصریح کرد: افرادی که بحث تشکیل فراکسیون اعتدال را مطرح کرده‌اند انتظار دارند نمایندگان مواضع شفاف‌تری در رابطه با حمایت از فعالیت‌های دولت اعتدال داشته باشند که البته این انتظار درستی است اما باید توجه داشته باشند که بسیاری از نمانیدگان عضو فراکسیون رهروان ولایت نگاه حمایتی به فعالیت‌های دولت اعتدال دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه بعید است دولت اعتدال حرکت برخی نمایندگان در راستای تشکیل فراکسیون اعتدال را تأیید کند، گفت: تشکیل فراکسیون اعتدال به نفع دولت نیست بنابراین بهتر است نمایندگان به این امر توجه بیشتری داشته باشند که فراکسیون رهروان ولایت با دولت اعتدال تعامل خوبی دارد بنابراین نباید با مطرح کردن این حواشی باعث اختلاف در بین اعضا شوند.

سبحانی‌نیا با اشاره به لزوم اتحاد و انسجام اصولگرایان، افزود: برخی از افراد ایجاد فراکسیون اعتدال را به نفع فراکسیون اصولگرایان می‌دانند و معتقدند که تشکیل فراکسیون اعتدال باعث قوت گرفتن فراکسیون اصولگرایان می‌شود در حالی که این تصوری اشتباه است چرا که بیشتر اعضای فراکسیون رهروان ولایت از نیروهای اصولگرا هستند و تشکیل فراکسیون اعتدال به نوعی نقض مسئله اصلی یعنی ایجاد وحدت است که نمایندگان باید از این امر که باعث تفرقه می‌شود پرهیز کنند.

سبحانی‌نیا، تشکیل فراکسیون اعتدال را حرکتی در راستای پراکندگی توانمندی‌ها دانست و ادامه داد: هر گونه حرکتی که توان مجموعه‌هایی که می‌توانند فعال‌تر باشند را تقسیم و پراکنده کند به صلاح نیست و باید از آن دوری گزید.

وی در پایان با بیان اینکه نیروهای اصولگرا باید در هر شرایطی اتحاد داشته باشند و از ایجاد تفرقه جلوگیری کنند تا آسیبی به مجموعه وارد نشود، گفت: درست است که گاهی شاهد اختلاف نظر نمانیدگان در مواردی خاص هستیم اما این اختلاف نظر به معنای اختلاف در بدنه فراکسیون رهروان ولایت نیست.

نظر شما