شناسهٔ خبر: 50436 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

لاریجانی در صحن علنی مجلس:

هزینه افزایش قیمت محصولات کشاورزی با ارائه یارانه جبران شود

علی لاریجانی رئیس مجلس از ضرورت تامین بخشی از زمینه افزایش قیمت محصولات کشاورزی با پرداخت یارانه از سوی دولت تاکید کرد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از بررسی موضوع اقتصاد مقاومتی در بحث کشاورزی گفت: نکته اول درباره بحث اقتصاد مقاومتی و کشاورزان عزیز که رکن مهمی در اقتصاد محسوب می‌شوند این است که در هدفمندی یارانه‌ها مبالغی برای اقتصاد به تولید گذاشته شده است.

وی افزود: باید در مرحله دوم هدفمندی مبالغی از این بخش برای تولید به کشاورزی اختصاص پیدا کند تا مشکلات این بخش رفع شود.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تامین امنیت غذایی کشور از وزارت صنعت و معدن گرفته شده و به وزارت جهاد کشاورزی محول شده است گفت: آقای حجتی شما مامور تامین امنیت غذایی کشور هستید و ما باید در برخی از محصولات خودکفا شویم و قانون این مسئله نیز وجود دارد.

رئیس مجلس همچنین با اشاره به ضرورت توجه به قیمت‌گذاری مناسب درخصوص محصولات کشاورزی گفت: دولت باید به بخشی از محصولات کشاورزی یارانه اختصاص دهد تا هزینه افزایش قیمت‌ها جبران شود وگرنه کشاورز و دامدار نمی‌توانند هزینه این یارانه را بپردازند.

لاریجانی همچنین به قیمت‌گذاری مناسب دولت در بحث شیر اشاره کرد و گفت: در خصوص بحث قیمت‌گذاری گندم و جو و سایر محصولات ممکن است تفاوت اینها مشکلاتی به وجود بیاورد که وزارت جهاد کشاورزی باید برنامه‌ای را در این‌باره تنظیم کند و امیدواریم در جلسه بعدی دولت برنامه زمان‌بندی شده خود را در خصوص بحث کشاورزی ادامه داد.

نظر شما