شناسهٔ خبر: 50356 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

عملیات احیا و هماهنگی اصلاح طلبان و فتنه‌گران

امیرابراهیم رسولی شنیده‌ها حاکی است عارف با همکاری و فعالیت جدی پسر و همسرش فعالیت سیاسی و انتخاباتی‌اش را دنبال می‌کند و حاضر نیست کلاهی که دفعه قبل دوستان سرش گذاشتند را دوباره بر سر کند.

نماینده - امیرابراهیم رسولی / سرعت فراز و نشیب رخدادهای سیاسی آن‌هم در طول دو ماه اخیر نشان می‌دهد یک سازماندهی دقیق و برنامه‌ریزی شده‌ای برای عملیات احیا فتنه‌گران پس از ماه‌ها زمینه‌سازی، مهیا شده و اکنون نشانه‌های آن هویدا می‌شود. محمد خاتمی که نقش وی به عنوان ستونی در فتنه محرز و مشهود بود با تحولات سیاسی چند ماه گذشته و برسر کار آمدن بسیاری از اعوان و انصارش وارد مرحله جدیدی شده و به نظر می‌رسد سعی دارد تا با ایجاد فضایی نو حرکت‌های جدیدی را ایجاد کند.

عملیات احیا برای فتنه‌گران و چهره خندان این روزهای سیاسی که بعضی مسئولین در ملاقات با وی از یکدیگر سبقت می‌گیرند دارای اهداف و اقداماتی است که می‌توان آنها را برای شخص محمد خاتمی و هم قطارانش متصور شد و مشاهده کرد:

  1. وی و دوستانش تلاش دارند تا با، باز تعریف خود در نظام و ادعای درخط امام بودن اهداف خود را درفضایی بدون جنجال طی کنند تا خاطرات جدالهای گذشته در شورای شهر، مجلس ششم یا دوران 88 به فراموشی سپرده شود.
  2. تشکیل جلساتی منظم را با محوریتی افرادی نظیر عبدا... نوری دنبال می‌کنند تا با رسیدن به یک وحدت فکری اردوگاه اصلاح طلبان را منسجم نمایند. نمونه این جلسات را می‌توان مثلاً در شهر مقدس مشهد و دفتر یکی از مراجع با دیدگاه‌های خاص یا جلسه مشترک بین مجمع روحانیون و مجمع مدرسین ذکر کرد.
  3. با تشخیص سیاست‌زدگی مردم نسبت به روش اصلاح‌طلبان به ویژه در گذشته در مجلس ششم، شورای شهر و ... سعی دارند تا با استفاده از یک وجهه غالب دینی سعی کنند به جای استفاده از سیاسیون تندروی اصلاح‌طلب افراد مذهبی و با وجهه دین رامنجی امروز خود کنند.
  4. پیغام‌های متعدد برای اصولگرایان منتقد و معتدل را برای نزدیک کردن به خود در دستور کار قرار داده و با کنترل افراط در اصلاح‌طلبان سعی دارند مدیریت در جریان اصولگرایی را متزلزل  نشان دهند.
  5. حضور در مجامع عمومی و اغلب فرهنگی و هنری برای تلطیف نظرات نسبت به خود، دیدار با خانواده شهدا و برگزاری جلسات منظم (بین اطلاح‌طلبان تهرانی و شهرستانها) را پل ارتباط عمومی خود قرار داده و در کنار آن از ظرفیت رسانه‌ای (مثلاً ویژه نامه‌های نوروزی روزنامه زنجیره‌ای) برای محو عملکرد گذشته خود استفاده کنند.

اقدامات فوق و رسیدن و اهداف مورد نظر علیرغم تذکرات مختلف از سوی دلسوزان انقلاب، مراجع و بزرگان نظام در حالی صورت می‌گیرد که هماهنگی و همکاری اصلاح‌طلبان و فتنه‌گران به اوج خود رسیده و ازهیچ اقدامی فرو گذار نیستند.

به نظر می‌رسد دغدغه‌ امروز این جماعت انتخابات پیش روست آنجا که نگرانی‌شان از فعالیت جدی اما مستقل این روزهای عارف که حاضر نشده تا کنون زیر چتر این همکاری و هماهنگی برود، هر روز پیش از پیش افزایش می‌یابد. شنیده‌ها حاکی است عارف با همکاری و فعالیت جدی پسر و همسرش فعالیت سیاسی و انتخاباتی‌اش را دنبال می‌کند و حاضر نیست کلاهی که دفعه قبل دوستان سرش گذاشتند را دوباره بر سر کند.

و اما نظام اسلامی و انقلاب مظلوم، امروز با کسانی روبه‌رو است که به جای توبه و ابراز ندامت از اقدامات گذشته به احیا و بازسازی پرداخته و عملکرد سالهای اخیر خود را بدون توجه به مصلحت نظام و رأفت به هیچ می‌انگارند. کمترین انتظار از نمایندگان انقلابی ملت، قوه قضاییه و شخص رئیس جمهور این است که در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و فرصت طلبی این افراد عکس‌العمل شایسته و مقتدر نشان دهند.

نظر شما