شناسهٔ خبر: 50048 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رسایی :

زیاده‌خواهی اتحادیه اروپا نتیجه نرمش غیرقهرمانانه دولت است

حمید رسایی نماینده تهران در مجلس با تأکید بر اینکه زیاده‌خواهی اتحادیه اروپایی، نتیجه نرمش غیرقهرمانانه دولت است، گفت: مجامع بین‌المللی چرا پیگیر نقض حقوق بشر در کشورهای عربی و آمریکا نیستند؟!.

به گزارش نماینده به نقل از فارس حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب پیش‌نویس قطعنامه ضدایران در کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا، اظهار داشت: دوره‌ای که اروپایی‌ها برای ایران تصمیم می‌گرفتند ٣٥ سال است که گذشته و امروز این اروپاست که باید پاسخگوی نقض حقوق‌بشر و سکوتش در برابر ظلم‌های حاکمان مورد حمایتش باشد.

وی افزود: اقدام اتحادیه اروپا در حقیقت زمینه‌چینی برای فتنه‌انگیزی و حمایت از فتنه‌گرانی است که در داخل ایران منافع غرب را جهلاً یا عمداً بر منافع ملی ترجیح می‌دهند.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در ادامه تأکید کرد: درخواست آزادی سران فتنه و بازگشایی برخی از انجمن‌های منحله توسط اتحادیه اروپا، حکایت از درستی تصمیم نظام در حصر سران فتنه و لغو مجوز برخی انجمن‌های مطبوعاتی و سیاسی است.

وی بر همین اساس توضیح داد: مجامع بین‌المللی اگر واقعاً نگران حقوق‌بشرند، چرا از دولت‌های غربی و دوستانشان مطالبه‌گری را آغاز نمی‌کنند؟! چرا پادشاه عربستان را به دلیل حصر ۱۰ ساله چهار دخترش و ظلم‌های متعددی که در حق زنان عربستانی می‌شود را مورد عتاب و خطاب بین‌المللی قرار نمی‌دهند؟!

رسایی با متناقض خواندن پیش‌نویس قطعنامه پارلمان اروپا، تصریح کرد: اتحادیه اروپا وقتی تشکیل دولت و ریاست جمهوری روحانی را برخلاف استاندارهای دموکراسی و نامشروع می‌داند، چگونه مطالباتی مانند آزادی سران فتنه را از این دولت مطرح می‌کند؟!

مدیر مسئول هفته‌نامه ۹ دی همچنین گفت: به تعبیر قرآن، تا وقتی که ما از جریان استکبار و کفر تبعیت نکنیم، آنها هرگز از ما راضی نمی‌شوند، بنابراین هر سیاستی بر خلاف این قاعده کلی بنا نهاده شود با منطق قرآن محکوم به شکست است؛ هیچ مکتب فکری و سیاسی در دنیا به اندازه اسلام ناب محمدی پایبند حقوق بشر و مدافع حقوق بشر نیست چرا که اسلام ناب محمدی تنها دین خالی از تحریف و مبتنی بر مصالح انسان‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: گستاخی‌های اروپا و آمریکا و دخالت در امور داخلی کشورمان، از جمله ایجاد علامت سؤال در رأی آقای روحانی و نامشروع خواندن ریاست‌جمهوری وی بر اساس استاندارهای انتخاباتی اروپا، نتیجه نرمش غیرقهرمانانه و حرکت‌های نابجایی است که در سایه سیاست لبخند دولت در برابر ظالمان مطرح می‌شود.

نماینده تهران در مجلس متذکر شد: اگر دولت بخواهد در این امور بنا را بر تساهل و تسامح قرار دهد و دائماً چشم خود را بر زیاده‌خواهی غربی‌ها ببندد، مجلس و دستگاه قضایی چنین مشی‌ای را دنبال نمی‌کنند بلکه با استفاده از ابزار و جایگاه قانونی به وقتش پاسخ می‌دهند.

حجت‌الاسلام حمید رسایی در پایان تأکید کرد: غربی‌ها به سیگنال‌های غلطی که برخی جریانات سیاسی و چهره‌های پیر، خسته و شکست‌خورده می‌فرستند دل خوش نکنند و مانند دفعات قبل با طناب آنها به درون چاه نروند که جز افتضاح، مجدداً نتیجه‌ای برایشان نخواهد داشت.

نظر شما