شناسهٔ خبر: 49534 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نگرانی اشتون از صدور حکم اعدام اخوانی ها!

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به صدور حکم اعدام ۵۲۸ نفر از اعضای گروه اخوان المسلمین مصر، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش نماینده ؛ به نقل از تسنیم ، «کاترین اشتون» ضمن ابراز نگرانی از صدور حکم اعدام برای ۵۲۸ عضو اخوان المسلمین، تاکید کرد که حکم اعدام به هیچ عنوان توجیهی ندارد.

اشتون در بیانیه‌ای اظهار داشت که از شنیدن خبر صدور حکم اعدام برای ۵۲۸ نفر از اعضای اخوان المسلمین از سوی دادگاه جنایی المنیا در جنوب قاهره، به شدت احساس نگرانی می‌کند.

وی افزود: جنایت‌هایی که این افراد مرتکب شده‌اند، هر قدر هم خطرناک باشد، در آن صورت نیز صدور حکم اعدام هیچ توجیهی ندارد.

اشتون تصریح کرد که اتحادیه اروپا با مجازات اعدام تحت هر شرایطی مخالف است، زیرا مجازاتی بی‌رحمانه و غیر انسانی و نادیده گرفتن کرامت انسان است که این امر به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی از مقامات مصر خواست تا بر اساس قوانین بین المللی رفتار کنند تا متهمان بتوانند از محاکمه عادلانه بر اساس اتهامات روشن و اجرای تحقیقات درست و مستقل برخوردار شوند و بتوانند با وکلای حقوقی و خانواده‌های خود تماس داشته باشند.

دادگاه جنایی المنیا در جنوب قاهره دیروز دوشنبه (۴ فروردین) احکام اعدام ۵۲۸ تن از رهبران اخوان المسلمین را در پرونده حوادث میدان رابعه العدویه در قاهره بعد از برکناری «محمد مرسی» توسط ارتش، به مفتی مصر ارجاع داد.

این دادگاه همچنین ۱۶ تن از متهمان حمله به مراکز پلیس مطای و قتل مأموران پلیس و دستیابی به سلاح‌های این مرکز پلیس را تبرئه کرد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما