شناسهٔ خبر: 48922 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان

هشدار یاسر هاشمی درباره‌ اصلاح‌طلبان

یاسر هاشمی تأکید کرد بخشی از اصلاح‌طلبان به اشتباه خود درباره هاشمی رفسنجانی پی‌برده و بخشی دیگر چاره‌ای جز این نداشتند که با او همراه شوند اما اعتقادی به سیاست‌های او ندارند.

به گزارش نماینده ؛ به نقل از کیهان، «شاید کسی فکر نمی‌کرد که دوستان آقای خاتمی و جبهه مشارکت که در دوره اصلاحات به آن شدت و صراحت به آقای هاشمی انتقاد و هجمه می‌کردند، در سال ۹۲ از ایشان بخواهند که در انتخابات شرکت کند. شما فکر می‌کنید با توجه به شعار اعتدالی که آقای هاشمی مطرح کرده، گفتمان اصلاحاتی که آقای خاتمی و اصلاح‌طلبان نمایندگی می‌کردند، از دست آنها خارج شد؟

یاسر هاشمی در پاسخ این سؤال روزنامه اعتماد تصریح کرد: در خصوص اینکه چرا اصلاح‌طلبان و جریاناتی که روزی در مقابل آقای هاشمی بودند،‌امروز در کنار ایشان قرار گرفته‌اند، دو تحلیل دارم؛ اول اینکه بخش عمده‌ای از آنها به اشتباهات‌شان پی بردند. تحلیل دیگر این است که چاره‌ای جز این نداشتند؛ یعنی یک تاکتیک سیاسی بود که شاید هنوز هم در میان تندروهای اصلاح‌طلب کسانی باشند که اعتقادی به سیاست،‌منش و رفتار آقای هاشمی ندارند اما حیات سیاسی خودشان را در چنین رفتاری می‌بینند و به ایشان رجوع می‌کنند. اما ما باید واقع‌بینانه به موضوعات نگاه کنیم. آنها قبول کرده‌اند که باید خود را به آقای هاشمی نزدیک کنند اما طبعاً بخشی از این مسأله، تاکتیک سیاسی است که باید در برابر آن هوشیاری به خرج داد.

وی با اشاره به حضور خود در ستاد انتخاباتی روحانی می‌گوید: فعالیت انتخاباتی دوره یازدهم را با آقای روحانی شروع کردم و سفرهای زیادی هم رفتم. موضوع محسوسی که وجود داشت، این بود که تقریباً در ابتدا کسی آقای روحانی را قبول نمی‌کرد. همه به دنبال آمدن آقای خاتمی و بعد آقای هاشمی بودند.

یاسر هاشمی می‌افزاید: تا جایی که خبر دارم آقای روحانی اولین مشورت خود را با آقای هاشمی انجام داد... من شاهد بودم آقای روحانی بدون مشورت با آقای هاشمی کاری را انجام نمی‌داد و این انگیزه‌ای شد که من با خیال راحت در ستاد ایشان فعالیت کنم.

وی درباره جلسه نهایی شورای مشورتی اصلاح‌طلبان برای انتخاب روحانی و عارف می‌گوید: نمایندگان آقای عارف به آن شورا نیامدند اما اکثریت تصمیم گرفت که آقای عارف کنار برود.

یاسر هاشمی این را هم گفته که روحانی از نامزدی هاشمی دلخور نشد اما بخشی از اطرافیان روحانی خیلی گلایه‌مند بودند.

 

نظر شما