شناسهٔ خبر: 48852 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

خجسته تشریح کرد

آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران از ارائه گزارش آخرین اقدامات و پیگیری‌های کارگروه‌های این هیأت خبر داد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس امیر خجسته نماینده مردم همدان و رئیس هیأت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: کارگروه‌های تحقیق و تفحص از بنیاد شهید گزارش آخرین اقدامات و پیگیری‌های خود را ارائه دادند.

وی افزود: در این جلسه رؤسای کارگروه‌های مدیریت و ستاد، مالی و اقتصادی، علمی، پژوهشی و فرهنگی، بهداشت و درمان و حقوقی گزارش آخرین اقدامات و پیگیری‌های خود را ارائه دادند که طبق این گزارشات، برخی از این کارگروه‌ها گزارش نهایی و برخی نیز در مراحل نهایی کار هستند.

رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس با بیان اینکه تحقیق و تفحص از بنیاد شهید با قدرت در حال پیگیری است، تصریح کرد: در این زمینه با وجود مشکلات مالی موجود، لحظه‌ای درنگ نکرده و با حضور تیم‌های مجرب پیشرفت خوبی داشتیم و در مسیری که برای خود ترسیم کرده بودیم، در حال حرکت هستیم.

وی بر همین اساس یادآور شد: از محسنات تحقیق و تفحص این است که طی این مسیر به دنبال اصلاح و بازنگری کارها نیز هستیم و از زمانی که این تحقیق و تفحص آغاز شده اصلاحات خوبی را در بخش‌های مختلف بنیاد شهید و زیر مجموعه‌های آن شاهد بودیم.

نماینده همدان در مجلس با مثبت ارزیابی کردن گزارش‌های کارگروه‌های تحقیق و تفحص مجلس از بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: در پایان تحقیق و تفحص، نقشه راه و پیشنهادات هیأت را اعلام کرده و همان طور که در تحقیق و تفحص ضمن بررسی سوءمدیریت، ضعف مدیریت و مسائل و مواردی که رخ داده، هستیم به همان اندازه که نقاط ضعف را گزارش خواهیم داد، به همان نحو نیز نقاط قوت و کارهای خوب و پسندیده را تشویق و ترغیب خواهیم کرد.

خجسته متذکر شد: در راستای پیگیری‌ها، چند جلسه با حضور مسئولان مربوطه و تیم‌های تحقیق و تفحص درباره مواردی که رخ داده، در بانک دی برگزار شد و همچنین جلسات متعددی را نیز با معاونت حقوقی بنیاد در زمینه مسائل حقوقی و قضایی داشتیم.

وی با بیان اینکه از حق و حقوق ایثارگران به هیچ وجه نخواهیم گذشت، گفت: در مسیر تحقیق و تفحص، هر جا حقی از جامعه ایثارگران تضییع شده آن را اعاده خواهیم کرد.

نماینده همدان در مجلس در ادامه با بیان اینکه بیشترین همکاری با مجموعه تحقیق و تفحص توسط مدیریت جدید و در ماه‌های اخیر صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: انتظار این است که دلسوزان واقعی تا اعلام نتیجه تحقیق و تفحص در صحن مجلس، سعه صدر پیشه کرده و از هر گونه پیش داوری و حدس و گمان اجتناب ورزند.

رئیس هیأت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در پایان با ذکر این نکته که طبق آیین‌نامه داخلی مجلس در زمان تحقیق و تفحص گزارشی ارائه نخواهد شد، گفت: با پایان یافتن تحقیق و تفحص از بنیاد شهید گزارش نهایی آن به مجلس تقدیم می‌شود که قطعاً نتیجه این تحقیق و تفحص نقشه راهی برای مدیریت جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما