شناسهٔ خبر: 48683 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

کاهش وزن سريع + رژيم دو هفته ای

لاغریبه گزارش نماینده، اگر دنبال راهي هستيد که بتوانيد يک رژيم موفق را شروع و برنامه غذايي خود را اصلاح کنيد و وزن تان را کاهش دهيد، مي توانيد از رژيم کاهش وزن سريع دو هفته اي دکتر اوز استفاده کنيد. اين رژيم بر پايه غذاهاي سالم مثل سبزيجات کم قند و مقدار کم پروتئين بنا شده است. شما با اين رژيم مي توانيد يک شروع خوب براي يک سال با غذاي سالم داشته باشيد، چرا که اين رژيم غذايي به شما کمک مي کند به هوس خود غلبه کنيد. علاوه بر اين درست کردن غذاهاي اين رژيم وقت کمي از شما خواهد گرفت. بعد از دستور رژيم توصيه هايي براي بهتر نتيجه گرفتن از آن در بقيه طول سال را خواهيد خواند.

عجله نکنيد

تا جايي که مي توانيد وعده هاي غذايي خود را کنترل کنيد. با کمي جديت مي توانيد غذا خوردن درست را به يک عادت تبديل کنيد. براي اين کار کافي است در روزهاي اول وعده غذايي خود را کمي زودتر ميل کنيد. اين کار باعث مي شود از خوردن غذاهاي آماده و پر کالري سريع جلوگيري شود و هميشه از پيش بدانيد بايد چه بخوريد و براي آماده کردن غذاي سالم وقت داشته باشيد.

از مصرف چربي هاي سالم لذت ببريد

غذاهايي که با چربي هاي سالم تهيه مي شوند مثل روغن زيتون، ماهي آزاد و گردو باعث مي شوند شما احساس رضايت بيشتري از غذايي که مي خوريد داشته باشيد. بهتر است به جاي هر ميان وعده ديگري از آجيل ها استفاده کنيد. در ضمن اين کار باعث مي شود سير بمانيد. بهتر است از آجيل بدون نمک استفاده کنيد.

وعده ها را حذف نکنيد

بدترين نوع رژيم غذايي آن است که وعده اي در آن حذف شود. اين کار باعث مي شود بدن در حالت گرسنگي قرار بگيرد و شروع به ذخيره چربي هاي دريافتي کند. وقتي بدن چربي ذخيره مي کند، سوزاندن کالري مشکل تر خواهد شد بنابراين هميشه پيش بيني کنيد و اگر وقت کافي براي غذا خوردن نداريد، چيزي همراه خود براي خوردن داشته باشيد. مهم نيست کدام وعده را با کدام جايگزين مي کنيد، هيچ وقت وعده اي را حذف کنيد. مطمئن باشيد اين کار باعث لاغر شدن شما نخواهد شد.

هوشمند خريد کنيد

وقتي مي خواهيد به خريد برويد حتماً ليست همراه داشته باشيد و با وقت محدود به خريد برويد. فروشگاه ها معمولاً تعداد زيادي خوراکي هوس انگيز در دسترس شما قرار مي دهند و شما آنها را مي خريد. غذاهاي آماده و اسنک هاي مضر از آن دسته غذاهايي هستند که نبايد اصلاً بخريد چون وقتي در خانه وجود دارند آنها را مي خوريد اما اگر نباشند بدون زحمت آنها را مصرف نمي کنيد بنابراين بهتر است حتماً با ليست به خريد برويد تا بتوانيد فقط چيزهاي ضروري را بخريد.

هميشه آب بنوشيد

خيلي از افراد گرسنگي را با تشنگي قاطي مي کنند. اشتباه نکنيد. خيلي وقت ها هنگامي که وقت سيري در يخچال را باز مي کنيد بدون اينکه بدانيد در واقع به دنبال آب هستيد نه غذا. براي اينکه اين موضوع به شما ثابت شود کافي است در اينگونه موارد يک ليوان آب بنوشيد، حس گرسنگي شما به سرعت از بين خواهد رفت. سعي کنيد هميشه يک بطري آب کنار دست تان داشته باشيد و مدام آب بنوشيد. سيراب بودن در طول روز بدن شما را سالم تر نگه مي دارد.

در برابر وسوسه رستوران مقاومت کنيد

سعي کنيد تا جايي که مي توانيد به رستوران نرويد. اگرچه ممکن است قبل از رستوران رفتن از آن خوشحال باشيد اما مطمئن باشيد که بعد از آن عذاب وجدان خواهيد گرفت. به همين خاطر پيشنهاد رستوران را با سينما يا تفريح کم کالري تري جايگزين کنيد اما اگر رستوران رفتيد هم بهتر است وسوسه را مهار کنيد. هيچ گاه سيب زميني سرخ شده يا سالادهايي به همراه سس با غذاي تان سفارش ندهيد. هميشه تاکيدتان را روي غذاهايي که پنير ندارند و سرخ شده نيستند، بگذاريد. مطمئن باشيد شما به اندازه کافي از رستوران رفتن لذت خواهيد برد حتي اگر غذاهاي چاق کننده نخوريد.

پياده روي قبل از غذا

قبل از ناهار يا شام يک پياده روي سريع انجام دهيد. مي توانيد براي خريد بيرون برويد و سريع باز گرديد. اين کار نه تنها باعث مي شود به هر حال ورزش کرده باشيد و علاوه بر سوزاندن کالري سالم بمانيد بلکه باعث مي شود اشتهاي کمتري داشته باشيد و به خوردن خوراکي هاي ناسالم تمايل کمتري نشان دهيد.

براي خودتان بسته اورژانسي بسازيد

يک بسته خوراکي با غذاهاي سالم براي خودتان آماده کنيد و هميشه همراه داشته باشيد. اين بسته را مي توانيد با خوراکي هايي مثل آجيل، ساقه کرفس، هويج، کاهو و سبزي هاي ديگر خرد شده، ميوه هاي خرد شده و خوراکي هايي از اين دست پر کنيد. همراه داشتن اين بسته باعث مي شود از خوردن خوراکي هايي مثل بيسکويت در وقت گرسنگي در امان بمانيد و کالري هاي مضر اين گونه خوراکي ها را دريافت نکنيد.

فلفل مصرف کنيد

روي غذاي تان تکه هاي فلفل قرمز بريزيد. ثابت شده هنگامي که اوايل روز همراه با غذاي تان فلفل قرمز مصرف کنيد، باعث مي شود در بقيه زمان روز کمتر غذا بخوريد.

بشقاب کوچک برداريد

متخصصان تغذيه معتقدند بشقاب غذاي شما بايد تنها ۲۰ سانتي متر قطر داشته باشد. در اين صورت شما کمتر غذا بر مي داريد و ناخودآگاه کمتر مي خوريد. پيشنهاد ما استفاده از پيش دستي به جاي بشقاب است. اگر بتوانيد از چنگال به جاي قاشق استفاده کنيد هم بهتر است زيرا لقمه هاي کوچکتر بر مي داريد و غذا خوردن تان بيشتر طول خواهد کشيد.

موقع غذا حرف بزنيد

وقتي سريع غذا مي خوريد نمي فهميد کي سير شده ايد و هميشه وقتي به خود مي آييد که بيش از حد غذا خورده ايد و احساس سنگيني مي کنيد به همين دليل بهتر است تنها غذا نخوريد و هنگام غذا با همراهان تان يک مکالمه آرام را شکل دهيد. اين کار باعث مي شود آرام تر غذا بخوريد. پزشکان توصيه مي کنند غذاي تان را ۲۰ دقيقه طول دهيد. اين زماني است که مغز مي تواند پيغام سيري را درست منتقل کند.

آنچه بايد در زمان رژيم بخوريد

ـ روزتان را اينگونه شروع کنيد: به محض بيدار شدن از خواب نصف ليموترش را در يک فنجان آب داغ بچکانيد و بنوشيد.
ـ صبحانه: با ميوه هاي فصل و يک فنجان شير يک اسموتي درست کنيد و هر روز صبح ميل کنيد.
ـ چاي سبز: چند بار در روز به صورت ارگانيک بنوشيد.
ـ پروتئين روزانه: روزي ۲۰۰ گرم گوشت مرغ، بوقلمون يا ماهي را به طور کبابي ميل کنيد.
کربوهيدرات: روزي نصف فنجان برنج قهوه اي ميل کنيد.
چربي ها: به حد تعادل مي توانيد از چربي هاي خوب مثل روغن زيتون و آووکادو استفاده کنيد.
لبنيات: هر روز يک فنجان ماست حداکثر ۲ درصد چربي مصرف کنيد.
سبزيجات: مصرف سبزيجات بدون قند مثل کلم، بروکلي، بادمجان، کرفس، پياز، کدو، گوجه، کاهو و... در اين رژيم آزاد است.
ميان وعده: مي توانيد براي ميان وعده از هوموس، خيارشور و روزي ۲ مشت آجيل استفاده کنيد. (توجه کنيد در اين رژيم تمام شيرين کننده هاي مصنوعي، شکر سفيد، نوشابه ها و کافئين حذب شده اند.)

اين توصيه ها را جدي بگيريد

ـ بين ساعت ۸ عصر تا ۸ صبح هيچ غذايي نبايد مصرف شود.
ـ مي توانيد از محصولات لبني پروبيوتيک استفاده کنيد.
ـ بهتر است مولتي ويتامين مصرف کنيد. در اين دوره من به بيمارانم نصف قرص در صبح و نصف قرص در شب تجويز مي کنم.
ـ مي توانيد از مواد غذايي سم زدا مثل کرفس، بلوبري، تمشک، جعفري، زنجبيل و... استفاده کنيد.

منبع: سيب سبز

برچسب‌ها:

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۰-۲۵ ۱۳:۰۳تارا 0 0

    حتما بايد برنج قهوه اي باشد؟
                                

نظر شما