شناسهٔ خبر: 48637 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

آصفری: صد درصد دیدار کاترین اشتون با محکومان فتنه ۸۸ با هماهنگی وزارت امور خارجه بوده است

به گزارش نماینده، محمد حسن آصفری نماینده اراک و عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی افکار نیوز با اشاره به دیدار کاترین اشتون با محکوم فتنه ۸۸ گفت: صد درصد دیدار کاترین اشتون با محکومان فتنه ۸۸ با هماهنگی وزارت امور خارجه بوده چرا که اگر این دیدار بدون هماهنگی با مسئولان دستگاه دیپلماسی صورت گرفته باشد جای تاسف دارد و عذر بدتر از گناه است.

وی در پاسخ به این سوال که پس از دیدار هیات پارلمانی اروپا با محکومان فتنه ۸۸ در سفارت یونان پیگیری های کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به نتایج رضایت بخشی منجر شد یا نه؟ گفت: نه خیر. آقایان با دلایل بی مورد و توجیه مسئله را جمع کردند.

به گفته آصفری؛ مجلس اعتقاد دارد که دولت باید جلوی دیدارهای خودسرانه مقامات اروپایی را بگیرد چرا که ما توقع نداشتیم مسوولان اروپایی با محکومانی که علیه امنیت ملی ایران اقدام کرده اند دیدار کنند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: اینگونه اقدامات مقامات اروپایی قابل پذیرش نیست چرا که دخالت آشکار در امور داخلی ایران است؛ مقامات اروپایی به جای دیدار با فتنه گران باید با بیماران خاص دیدار می کردند.

نماینده اراک افزود: بیماران خاص به دلیل تحریم دارو مشکلات بسیاری دارند چرا که تحریمهای غرب علیه ملت ایران بوده نه نظام؛ تحریم دارو عین زیر پا گذاشتن حقوق بشر است.

آصفری تاکید کرد: پس از آنکه ایران توسط امریکا و اروپا تحریم شد، چه پیش آمد؟ اشتون در این فرصتی که در ایران به سر می برد سری به بازارهای تهران بزند و بررسی کند که آیا تحریمها بر بازار ایران اثر داشته است؟ تحریمها اثری بر بازار نداشته به نحوی که کالاهای لوکسی امریکایی در بازار پر است آنچه که وجود ندارد دارو است.

وی دلیل دعوت مقامات اروپایی از سوی وزارت امور خارجه را در راستای توسعه ارتباطات با اروپا قلمداد کرد و گفت: دلیلی وجود نداشت که در این مقطع زمانی مقامات اروپایی به ایران بیایند دلیل حضور آنها در ایران دادن تنفس مصنوعی به فتنه گران است.

نظر شما