شناسهٔ خبر: 48605 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

حضور سید حسن خمینی در خبرگان قطعی نیست

هاشم زاده هریسی : اگر مجلس خبرگان به همین منوال ادامه پیدا کند و آقای مهدوی‌کنی کاندید شود، تغییر آنچنانی در ریاست پیش نمی‌آید و ایشان بر صندلی ریاست مجلس خواهند نشست.

نماینده - به گزارش نامه نیوز، حجت الاسلام هاشمی زاده هریسی عضو مجلس خبرگان رهبری که گرایشات نزدیک تری به جریان اصلاحات دارد، درباره اخبار مطرح شده پیرامون تحرک اصلاح‌طلبان برای کسب اکثریت مجلس خبرگان رهبری، گفت: این گفته شایعاتی است که مخالفان و مغرضان درست کردند تا انتخابات خبرگان را با چالش روبرو کنند. این در شرایطی است که باید برای انتخابات خبرگان برنامه، فکر و کار شدنی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مجلس خبرگان از روحانیون خبره و شناخته شده تشکیل شده‌ است، تاکید کرد: این نوع برنامه‌ریزی‌های سیاسی تاثیری در کسب رای و پیروزی در انتخابات مجلس خبرگان ندارد و نمی‌توان براساس آشنایی‌هایی جناحی وارد مجلس خبرگان شد. مجلس خبرگان جای عقلا و فقها است و نباید این دسته بندی های سیاسی را به آن وارد کرد.
هاشم‌زاده هریسی تاکید کرد: تاکنون در این رابطه ائتلاف انتخاباتی شکل نگرفته و جلسه و رایزنی صورت نگرفته است.
وی درخصوص حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی و  سیدحسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان پنجم، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی همیشه در انتخابات خبرگان حضور داشته اند و اگر بار دیگر هم کاندید شوند رای می آورند. اما درباره تصمیم حاج اقاسیدحسن خمینی اطلاعی ندارم.  آقای روحانی هم همواره در مجلس خبرگان حضور داشتند و در همه دوره‌ها رای آورده است. اگر مشکلی پیش نیاید قطعا می‌تواند در دور جدید نیز یکی از اعضا باشد.
هاشم‌زاده هریسی در ادامه با پیش بینی اینکه در دور جدید مجلس خبرگان کاندیداهای جدیدی وارد عرصه شوند، خاطرنشان کرد:  البته قرار نیست تبلیغات پیشاپیش صورت بگیرد و کشور حالت انتخاباتی به خود بگیرد بر همین اساس ترجیح می‌دهم نام کسی را مطرح نکنم.
وی در پایان درخصوص ریاست جدید مجلس خبرگان آینده هم اظهار داشت: اگر مجلس خبرگان به همین منوال ادامه پیدا کند و آقای مهدوی‌کنی کاندید شود، تغییر آنچنانی در ریاست پیش نمی‌آید و ایشان بر صندلی ریاست مجلس خواهند نشست.

برچسب‌ها:

نظر شما