شناسهٔ خبر: 48595 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

عضو کارگزاران : تخریب هاشمی توسط اصلاح طلبان ، عامل شکست وی در انتخابات سال 84 بود

با توجه به حجم عظیم تخریب ها علیه آقای هاشمی در مر حله اول انتخابات سال 1384 که از ناحیه برخی جریانات اصلاح طلب صورت گرفته بود، کسانی که مانع از اجماع در مرحله اول انتخابات شدند، نتوانستند بدنه خود را متقاعد کنند تا بصورت یکپارچه در انتخابات شرکت کنند و به آقای هاشمی رای دهند.

نماینده – به نقل  از سلام نو، یدالله طاهرنژاد، عضو شورای مرکزی کارگزاران گفت: «با توجه به حجم عظیم تخریب ها علیه آقای هاشمی در مر حله اول انتخابات سال ۱۳۸۴ که از ناحیه برخی جریانات اصلاح طلب صورت گرفته بود، کسانی که مانع از اجماع در مرحله اول انتخابات شدند، نتوانستند بدنه خود را متقاعد کنند تا بصورت یکپارچه در انتخابات شرکت کنند و به آقای هاشمی رای دهند. در حقیقت اگر حمایت یکپارچه از آقای هاشمی صورت گرفته بود، جمع آراء آقای هاشمی در مرحله دوم انتخابات سال ۱۳۸۴ به اندازه جمع آرای اصلاح طلبان در مرحله اول می شد و این تفاوت رای نشان از آن دارد که یا همه اصلاح طلبان در مرحله دوم پای صندوق‌های رای نیامدند و یا برخی از آن ها به رقیب رای دادند».
طاهر نژاد در پاسخ به سوالی در مورد عدم اجماع در دور اول انتخابات بر روی یک شخص واحد گفت: «امروز خیلی چیز ها روشن شده و ظرفیت سیاسی افراد خیلی شفافتر شده است. در حقیقت در آن زمان خیلی دشوار بود که دوستان را متقاعد کنیم که یک ظرفیت سیاسی بزرگ مانند آقای هاشمی با نیم قرن فعالیت سیاسی و دیدگاه های روشنی که در رابطه با توسعه کشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارند، بهتر می تواند به ایفای نقش بپردازد تا سایر دوستان. اما امروز راحت تر می توان بدین نتیجه رسید که آقای هاشمی در کوران‌های مختلف چطور به ایفای نقش پرداخته است».

این فعال اصلاح‌طلب افزود: «جامعه امروز و خصوصا جامعه اصلاح‌طلبی خیلی بیشتر به این حقیقت پی برده که حضور آقای هاشمی هم در انتخابات سال ۸۴ و هم در انتخابات سال ۹۲ چقدر توانسته در همگرایی اصلاح‌طلبان و به نتیجه رسیدن فعالیت های اصلاح طلبان در این دوره از انتخابات تاثیرگذار باشد».

نظر شما