شناسهٔ خبر: 48538 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

در گفتگوی نماینده با اسدالله بادامچیان مطرح شد:

برخی اصلاح طلبان عبور از روحانی را از هم اکنون شروع کرده‌اند

بادامچیان بادامچیان با اشاره به اینکه بدیهیست دو تفکر و مشی متفاوت، خیلی نمی‌توانند با هم ادامه دهند افزود: برخی از این افراد عبور از روحانی را از حالا شروع کرده‌اند ولی علنی صحبت نمی‌کنند و در لفافه اقدامات خود را انجام می‌دهند.

اسدالله بادامچیان در گفتگو با نماینده ضمن تأکید بر اینکه آقای دکتر روحانی طبعاً یک شخصیت اصولگرا هستند، خاطر نشان کرد: ایشان عضو مجلس خبرگان و همچنین عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز است و سوابقشان نشان داده که هیچ زمانی جزو اصلاح طلبان نبوده‌اند. در فتنه ۷۸ که روی دوش اصلاح‌طلبان اتفاق افتاد موضع آقای روحانی در سخنرانی ۲۳ تیر ۷۸ کاملاً مشخص است.

وی در ادامه ضمن اشاره به شعار اعتدال دولت یازدهم تصریح کرد: بعد از تشکیل دولت، افراد زیادی که از جریان اصلاح‌طلبی هستند توسط دکتر روحانی روی کار آمدند. شاید استدلال ایشان این بوده که بخواهند از تمام نیروها استفاده کنند ولی مشخص است که چینش نیروهای ایشان در حال حاضر اکثریت اصلاح‌طلب و برخی هم کسانی هستند که در فتنه ۸۸ مسئله دارند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ضمن اشاره به تصفیه‌ها و حذف‌های شدید باندی در دولت اصلاحات، افزود: افرادی که در حال حاضر بر سرکار آمدند بار دیگر تصفیه‌های باندی و جناحی اصلاح‌طلبانه دوران آقای خاتمی را با شدت بیشتری تکرار می‌کنند. لذا در همه بخش‌ها همان شیوه‌های گذشته یعنی روی کار آوردن عناصر اصلاح طلب و کنار گذاشتن عناصر قوی و با تجربه رخ داده است در نتیجه این تلقی می‌شود که این افراد در پی یک سلطه جریانی و گروهی هستند.

وی با طرح این مطلب که چگونه می‌شود یک شخصیت اصولگرا که در رأس قوه مجریه است با اصلاح طلبان که نه تنها او را در اصولگرایی قبول ندارند حتی در مقابل اصولگرایی هستند هم داستان می‌شود، تأکید داشت: آنچه تا کنون از شواهد برمی‌آید اینست که این چینش نیرو برای آقای روحانی مضر واقع می‌شود.

بادامچیان در ادامه با تأکید بر اینکه انتخاب اینگونه افراد که حتی جزو افراطیان اصلاح‌طلب هم تعریف می‌شوند، شعار اعتدال آقای دکتر روحانی را نیز در جامعه دچار تردید کرده است، اظهار داشت: این مجموعه تا کنون نتوانستند در اداره امور کار بسیار موثری را انجام دهند، مشکلات اقتصادی هم همچنان پابرجاست و از طرف دیگر کنار زدن نیروها به شیوه جناحی همیشه مشکلات فراوانی را ایجاد خواهد کرد که هم اکنون هم این مشکلات را شاهد هستیم. به همین علت صاحبنظران و کسانی که علاقمند به آقای روحانی هستند و طبعاً وظیفه خود را در این شرایط حمایت از دولت می‌دانند، نسبت به چینش نیروها نظر مثبت ندارند.

قائم‌مقام حزب مؤتلفه اسلامی عدم اجازه ملاقات به وزیر علوم توسط مراجع عظام تقلید را نتیجه این نارضایتی‌ها دانست و اذعان داشت: مراجع و آیات عظام تقلید مکارم شیرازی، نوری همدانی و سبحانی در روزهای اخیر به آقای وزیر علوم که در تعصب اصلاح‌طلبی دست بالایی دارد، اجازه ملاقات ندادند. البته دیده شد که برخی برای اینکه جلوی این آسیب را بگیرند نقل کردند که آیت الله مکارم اجازه ملاقات داده‌اند که با تکذیب صریح ایشان مواجه شد. متاسفانه در روزنامه ایران به جای عذرخواهی از مرجع عالیقدر تقلیدآیت الله مکارم شیرازی، ادبیاتی جسارت آمیز نوشته شده است. از طرف دیگر شنیده شده که آقای فرجی دانا به همراه معاونینش روز گذشته به دیدار سید محمد خاتمی رفته است. این رفتارها به معنی خروج از ضوابط و معیارها است.

بادامچیان با اشاره به اینکه بدیهیست دو تفکر و مشی متفاوت، خیلی نمی‌توانند با هم ادامه دهند افزود: برخی از این افراد عبور از روحانی را از حالا شروع کرده‌اند ولی علنی صحبت نمی‌کنند و در لفافه اقدامات خود را انجام می‌دهند. اما اینکه این همراهی با آقای دکتر روحانی تا چه زمانی ادامه می‌یابد بستگی به شرایطی است که پیش می‌آید و نمی‌شود آینده را به سادگی پیش بینی کرد. به جای اینکه اصلاح طلبان خود را با جناب آقای روحانی هماهنگ کنند باعث متضرر شدن ایشان می‌شوند و به نظر در آینده خود آقای روحانی باید تصمیم دیگری بگیرند.

نظر شما