شناسهٔ خبر: 48347 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نادران در تذکر آئین‌نامه‌ای مطرح کرد

چرا اجازه نمی‌دهند افراد مرتبط با فساد کرسنت از تریبون مجلس مشخص شوند؟

نادران نماینده تهران در مجلس با اشاره به اظهارات روز گذشته رئیس‌جمهور که گفته بود نام مفسدان اقتصادی باید بر سر زبان خبرنگاران باشد، ‌گفت: سؤال ما از فساد در قرارداد کرسنت بود، چرا اجازه نمی‌دهند افراد مرتبط با فساد کرسنت از تریبون مجلس مشخص شوند؟

به گزارش نماینده به نقل از فارس الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) پارلمان در تذکری با استناد به مواد ۱۹۷ و ۲۰۹ آئین‌نامه داخلی مجلس، اظهار داشت: ما سئوالاتی را از وزرا به هیأت رئیسه تقدیم کرده‌ایم که مراحل خود را در کمیسیون‌های تخصصی طی کرده و در صحن علنی پارلمان نیز اعلام وصول شده‌اند اما بعضاً نزدیک به شش ماه از سؤالات گذشته است در حالیکه طبق آئین‌نامه وزیر مربوطه ۱۰ الی ۲۰ روز پس از طرح سؤال، فرصت دارد در صحن علنی برای پاسخگویی حضور یابد.

وی افزود: طبق آئین‌نامه داخلی اگر سه یا چهار سال در دستور کار مجلس باشد، برای اینکه طرح سؤالات به تأخیر نیافتد باید یک روز از جلسات علنی به طرح سؤالات اختصاص یابد تا حق نظارتی نمایندگان تضیع نشود.

نادران همچنین با اشاره به اظهارات روز گذشته رئیس‌جمهور که گفته بود نام مفسدان اقتصادی باید بر سر بزبان خبرنگاران باشد،‌گفت: سؤال ما از فساد در قرارداد کرسنت بود، چرا اجازه نمی‌دهند افراد مرتبط با فساد کرسنت از تریبون مجلس مشخص شود؟ آیا دولت مانع این کار است یا هیأت رئیسه؟

نادران ادامه داد: آقای توکلی رانت ۶۵۰میلیون یورویی که به یک نفر داده شده بود را مطرح کرد و اخیراً برخلاف آنچه منتقدین ژنو را بی‌سواد می‌خواند ما باید کشف کنیم که چهار شرکت آمریکایی مجاز شدند به ما کالا بفروشند، این مسائل باید در صحن علنی مطرح شود چون مبارزه با فساد با کف زدن و شعار انجام نمی‌شود بلکه باید اجازه طرح سؤالات در مجلس داده و ریشه‌های فساد کشف شود.

این نماینده مجلس با اشاره به دستور کار هفته جاری پارلمان که طرح سؤال از یکی از وزرا در آن مطرح بوده است، تصریح کرد:‌اگر قرار است کسی از طرح سؤال منصرف شود چرا روز طرح سؤال آن را اعلام می‌کنند، اگر این انصراف پیش از این اعلام می‌شد، سؤال دیگری جایگزین می‌شد، بنده دلیل تأخیر در طرح سؤالات را نمی‌دانم اما انتظار داریم هیأت رئیسه مجلس در این زمینه به وظیفه خود عمل کند و برخورد اصولی با موضوع داشته باشد.

در ادامه این جلسه ابوترابی‌فرد در پاسخ به تذکر نادران،‌آن را وارد دانست و گفت: موضوع مبارزه با فساد مسئله مهم و کلیدی است و قطعاً‌ سؤال همکاران و تخصیص وقت برای بررسی آن می‌تواند به مبارزه با فساد کمک کند، در هیأت رئیسه این موضوع را به بحث می‌گذاریم تا چطور تدبیر شود که فرصت بیشتری برای طرح سؤالات اختصاص یابد.

برچسب‌ها:

نظر شما