شناسهٔ خبر: 47543 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

استیضاح فانی از دستور کار مجلس خارج می شود

نماینده مردم قاینات و زیرکوه با بیان اینکه تعدادی از نمایندگان از طرح سوال و استیضاح وزیر آموزش و پرورش انصراف داده اند؛ گفت: این طرح احتمالا از دستور کار مجلس خارج می شود.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا "جواد هروی" در مورد استیضاح نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیر آموزش و پرورش و اینکه در چه مرحله ای از کار قرار داد افزود : تا جایی که اطلاع دارم تعدادی از دوستان انصراف خود را اعلام کرده اند ، تصور این است که این کار انجام نشود و از دستور کار مجلس خارج خواهد شد.

وی در مورد کمبود بودجه در آموزش و پرورش و محقق نشدن برخی برنامه ها به این دلیل با رد این موضوع اظهار داشت : از آنجا که عضو کمیسیون تلفیق نیز هستم مطلعم که نزدیک به ۲۲ هزار میلیارد تومان بودجه برای این وزارتخانه تصویب شده که در نوع خود ۱۰ درصد از بودجه کل کشور را به خود اختصاص داده و رقم کمی نیست.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در خانه ملت بر ساماندهی اعتبار تخصیصی تاکید کرد و افزود: با توجه به رقم بودجه به نظر می رسد با ساماندهی و مدیریت می توان بسیاری از برنامه ها را محقق کرد.

وی توضیح داد : بر اساس آمار، بیش از ۸۵ درصد از آنچه به عنوان بودجه به آموزش و پرورش تخصیص داده می شود صرف حقوق فرهنگیان می شود و رقم کمی برای امور تربیتی و پرورش صرف می شود ، مدیریت باید به گونه ای باشد که اعتبارات به این موارد نیز تخصیص داده شود ، تمام تلاش مجلس نیز کمک در این راستا است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه سیاست های آموزش و پرورش نیازمند بازنگری است افزود : مدیریت صحیح می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

وی در مورد تعدیل نیروی آموزش و پرورش به دلیل کمبود بودجه نیز گفت: کاهش بدنه دولت یکی از مباحث جدی است ، در آغاز انقلاب قریب به ۵۰۰ هزار کارمند داشتیم که امروز این رقم به ۴ میلیون نفر رسیده که نشان می دهد ساز و کار درستی را در این زمینه انجام نداده ایم.

هروی گفت : در شرایط کنونی ۷۰ درصد نیروهای کاری در بخش دولتی قرار دارند و تنها ۳۰ درصد در بخش خصوصی فعالیت دارند؛ نظام در تلاش است که به سمتی پیش برود که این معادله برعکس شود.

وی توضیح داد : یکی از اداراتی که بیشترین سهم را در این زمینه دارد سازمان آموزش و پرورش است ، اما نمی توان با حذف نیروهای بکار گرفته شده این هدف را محقق کرد ، امروز باید به سمت جذب نیروهای تخصصی پیش برویم و از ورود نیروهای غیرمتخصص به مجموعه جلوگیری کنیم.

برچسب‌ها:

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۲-۱۲-۱۰ ۱۶:۲۴ 0 1

    این مجلس ترسو هم که دیگه شورش رو درآورده! ظاهرا زور وکیل الدوله ها به وکیل المله ها می چربه!
    اگه مردش نیستید چرا خودتون رو مضحکه خاص و عام می کنید تازه بهانه می دید دستشون که هی حمله کنن به مجلس، هر موقع به نظر قطعی رسیدید اون موقع تو بوق و کرنا کنید!
                                

نظر شما