شناسهٔ خبر: 47532 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

سلطانی صبور در گفت گو با "نماینده" جزئیات سفر هیأت پارلمانی ایران به سوریه و لبنان را تشریح کرد

با صراحت اعلام کردیم مقاومت خط قرمز ماست/ ۱۰۰۰ نفر از معارضین سوریه برای مداوا به اسراییل منتقل شدند

سلطانی صبور عضو گروه دوستی ایران و سوریه خبر داد : خبرهایی در سوریه و لبنان منتشر شده مبنی براینکه تعداد ۱۰۰۰نفر از معارضان در سوریه برای مداوا به اسرائیل فرستاه شده و در بیمارستان های این کشور بستری شده اند و نخست وزیر اسرائیل از آنها بازدید کرده است.

عطاله سلطانی صبور، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو باخبرنگار نماینده  اظهار داشت: بنده در سفر گروه دوستی با سوریه، لبنان و فلسطین که متشکل از آقایان علاءالدین بروجردی، دکتر رحماندوست درگروه دوستی فلسطین، دکترشفیعی از کمیسیون امنیت و موسوی اصل از گروه دوستی لبنان می باشد هم اکنون به سوریه و لبنان آمده ایم و در اینجا با آقای بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه، وائل الحلقی نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه، رئیس مجلس و همچنین کمیسیون امنیت ملی مجلس سوریه و برخی دیگر از نمایندگان دیدار و گفت‌وگو کردیم.

وی ادامه داد :بنده شخصا جلسه ویژه ای را با معلمانی که در لبنان هستند برگزار کردم و مشکلاتی که آنها در این کشورها و در آموزش و پرورش داشتند مورد بحث و بررسی قرار گرفت، تا پیگیری شود .

نماینده رزن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مواضع جمهوری اسلامی در این سفرها تبیین شد و دغدغه ها مورد بحث قرار گرفت و مذاکرات خوبی شد و مقامات این کشورها از خدمات ملت ایران تشکر و قدردانی کردند و ملت ما و نظام را در پیروزی هایشان سهیم می دانستند .

سلطانی صبور بیان داشت: دغدغه ای در اینجا مطرح بود که با توجه به دید مثبتی که نسبت به مذاکرات هسته ای داشتند و  آن را یک پیروز ی بزرگ می دانستند نگران بودند مبادا در خلال مذاکرات مسئله، سوریه و لبنان و محور مقاومت هم بخشی از مذاکرات باشد که هیئت ایرانی خصوصا آقای بروجردی اعلام کردند که مذاکرات ما درمسائل هسته ای است و مقاومت خط قرمز ماست و ما مقاومت را با هیچ چیزی عوض نمی کنیم و قابل مذاکره نیست .

وی در ادامه گفت: سرنوشت ۴ دیپلمات ربوده شده از جمله مطالبات ما در لبنان بود که در این باره تعیین تکلیف شود و آقای نخست وزیر و وزیر خارجه و مقامات قول مساعدت دادند.

نماینه رزن در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حمله اسرائیل به لبنان محکوم شد، همچنین این روزها خبری مطرح شده و که مجروحان معارضین در سوریه به اسرائیل برای مداوا فرستاده شده اند و نخست وزیر این کشور از این ۱۰۰۰نفر بازدید کرده است و این علامت بیًنی است که گرداننده معارضین اسرائیل است .

برچسب‌ها:

نظر شما