شناسهٔ خبر: 47369 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

آناستازي در يک‌قدمي نيمکت تيم ملي واليبال

مسئولان فدراسيون واليبال با لورنزو برناردي بازيکن قرن واليبال دنيا به توافق نهايي هم رسيدند ولي صعود تيم باشگاهي وي به مسابقات باشگاه هاي جهان، آنها را با ترديد روبرو کرد و باعث شد با وي قرارداد همکاري امضا نکنند.

به گزارش نماینده ؛ پس از اينکه مسئولان فدراسيون واليبال براي انتخاب سرمربي تيم ملي با گزينه هايي چون مکاچن، برناردي، آناستازي، لوزانو، کاستلاني و رزنده برزيلي مذاکرات متعدد و مداومي را انجام دادند، برناردي و لوزانو با اعلام آمادگي خود بيش از سايرين به نيمکت تيم ملي ايران نزديک شدند.

مسئولان فدراسيون واليبال با لورنزو برناردي بازيکن قرن واليبال دنيا به توافق نهايي هم رسيدند ولي صعود تيم باشگاهي وي به مسابقات باشگاه هاي جهان، آنها را با ترديد روبرو کرد و باعث شد با وي قرارداد همکاري امضا نکنند. اين تامل باعث شد آندره آناستازي براي حضور در پست سرمربيگري تيم ملي ايران اعلام آمادگي کند و بالاخره پس از انجام بررسي هاي لازم و مذاکرات پي در پي، محمدرضا داورزني رئيس فدراسيون واليبال، آندره آناستازي را به عنوان گزينه اصلي سرمربي تيم ملي واليبال کشورمان انتخاب کرد.

در حالي که آناستازي چندي پيش اعلام کرد به علت قرارداد داشتن با فدراسيون لهستان نمي تواند به ايران بيايد ولي پس از انجام مذاکرات متعدد با داورزني، قراردادش را با فدراسيون واليبال لهستان فسخ و آمادگي خود را براي به دست گرفتن سکان هدايت تيم ملي واليبال ايران رسما اعلام کرد.

رئيس فدراسيون واليبال در اين خصوص گفت: ما با آناستازي براي همکاري تا المپيک ۲۰۱۶ به توافق نسبي رسيديم ولي در خصوص دستمزد و تعداد دستيارانش هنوز به تفاهم نهايي نرسيديم.

داورزني افزود: شرايطي که او پيشنهاد کرده هم از لحاظ قيمت و هم از لحاط تعداد دستياران (چهار دستيار) براي ما مورد قبول نيست چرا که واليبال ما در حال حاضر در جايگاه مناسبي قرار داد و بسياري از مربيان واليبال دنيا آرزوي هدايت آن را دارند. سعي خواهيم کرد با انجام مذاکرات اصولي اين موضوع را حل کنيم و با وي به توافق نهايي برسيم و بدين ترتيب او را براي امضاي قرارداد همکاري به ايران بياوريم و در غير اينصورت به سراغ ديگر گزينه هاي خود يعني لوزانو و برناردي خواهيم رفت.

آناستازي با تيم ملي واليبال لهستان عناويني چون نايب قهرمان جام جهاني ۲۰۱۱، مدال برنز ليگ جهاني ۲۰۱۱ و قهرماني ليگ جهاني ۲۰۱۲ را به دست آورده است.

اين مربي ۵۴ ساله در هشتم اکتبر سال ۱۹۶۰ در شهر پوگيو روسکو ايتاليا به دنيا آمد و از ۱۷ سالگي ورزش واليبال را به صورت حرفه اي در ايتاليا آغاز کرد.

آناستازي در هشتم اکتبر سال ۱۹۶۰ در شهر پوگيو روسکو ايتاليا به دنيا آمد و از ۱۷ سالگي ورزش واليبال را به صورت حرفه‌اي در ايتاليا آغاز کرد.

مدال طلاي مسابقات واليبال قهرماني اروپا در سوئد سال ۱۹۸۹ و مدال طلاي مسابقات قهرماني جهان در سال ۱۹۹۰ برزيل از جمله افتخارات آندره در دوران بازي در تيم ملي واليبال ايتاليا است.

آندره آناستازي که به عنوان سرمربي تيم ملي واليبال ايران جايگزين خوليو ولاسکو مي‌شود، سابقه‌اي ۳۷ ساله در ورزش واليبال به عنوان بازيکن و مربي در پرونده کاري خود دارد و از سال ۱۹۷۷ کار خود را به عنوان يک بازيکن شاخص و مطرح در تيم پارما ايتاليا آغاز کرد.

آندره آناستازي ملقب به «کوتوله» در دهه ۸۰ ميلادي به عضويت تيم ملي ايتاليا در آمد و تا اواخر دهه ۹۰ عضو تيم ملي کشورش بود و در نهايت با ۱۴۱ بازي ملي با دنياي قهرماني خداحافظي کرد. او بازيکن بسيار توانمندي بود که در جمع غول‌ها و آسمان خراش‌هاي آن زمان با ۱۸۱ سانتي‌متر قد لقب "کوتوله" را از سوي رسانه‌هاي ايتاليايي به خود اختصاص داد.

آناستازي يک قهرماني جهان و يک قهرماني ليگ جهاني در سال ۱۹۹۰، يک قهرماني اروپا در سال ۱۹۸۹ و ۳ قهرماني جام اروپا در سال‌هاي ۱۹۸۳، ۱۹۸۶ و ۱۹۹۱ به عنوان بازيکن دارد.

* دوران بازيکني

از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۰ باشگاه پارما ايتاليا

از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۳ باشگاه مودنا ايتاليا

از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۷ باشگاه فاکونرا ايتاليا

از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۱ باشگاه سيسل تريويزو

سال ۱۹۹۲ باشگاه سوچيو ايتاليا

سال ۱۹۹۳ باشگاه گيوايا ايتاليا

دوران مربيگري آناستازي از سال ۱۹۹۴ آغاز شد و عنواني زيادي را در هم در رده باشگاهي و هم در رده ملي با کار با تيم هاي بزرگ واليبال دنيا تجربه کرد. آناستازي سابقه سرمربيگري تيم‌هاي مطرح واليبال دنيا همچون ايتاليا (دو دوره)، اسپانيا و لهستان را در پرونده کاري خود دارد. وي در آخرين تجربه سرمربيگري خود با تيم ملي واليبال لهستان عناويني چون نايب قهرمان جام جهاني ۲۰۱۱، مدال برنز ليگ جهاني ۲۰۱۱ و قهرماني ليگ جهاني ۲۰۱۲ را به دست آورده است.

او به عنوان مربي، مدال برنز المپيک ۲۰۰۰، مدال طلاي ليگ جهاني ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ با تيم ملي ايتاليا و ۲۰۱۲ با تيم ملي لهستان، قهرماني اروپا در سال‌هاي ۱۹۹۹ و ۲۰۰۳ با تيم ملي ايتاليا و ۲۰۰۷ با تيم ملي لهستان و مدال نقره جام‌جهاني ۲۰۱۱ با تيم ملي لهستان را در کارنامه دارد. او همچنين مدال‌هاي نقره و برنز ليگ جهاني و قهرماني اروپا را نيز در پرونده خود دارد.

* دوران سرمربيگري

از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۵ پالاولو برسيا ايتاليا

از سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ تيم واليبال مونتي چياري ايتاليا

از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ سرمربي تيم ملي واليبال ايتاليا

از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ سرمربي تيم واليبال پري مونتي ايتاليا

از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ سرمربي تيم ملي واليبال اسپانيا

از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ سرمربي تيم ملي واليبال ايتاليا

از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ سرمربي تيم ملي واليبال لهستان

برچسب‌ها:

نظر شما