شناسهٔ خبر: 47026 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس:

تبلیغات زودهنگام انتخابات مجلس، پیمان شکنی است

محمدعلی اسفنانی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی تصریح کرد: چنانچه رفتار شخصی مصداق تبلیغات انتخاباتی زود هنگام باشد، شورای نگهبان در زمان بررسی صلاحیت فرد، اقدامات وی را از مصادیق رد صلاحیت قلمداد می کند.

به گزارش نماینده به نقل از افکار نیوز؛ محمد علی اسفنانی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی با اشاره به اخباری در خصوص تبلیغات انتخاباتی زودهنگام در برخی از حوزه های انتخابیه گفت: اگر این اخبار صحت داشت باشد و برخی از نمایندگان کنونی مجلس نیز به تبلیغات زودهنگام انتخاباتی ورود کرده باشند، اولین اثر سو بر عملکرد خود نماینده خواهد بود.
اسفنانی ادامه داد: چنانچه نماینده ای هم و غم خود را صرف تبلیغات انتخاباتی کند کاندیداهای احتمالی هم اقداماتی را شروع می کنند در این صورت نماینده باید همزمان به دنبال خنثی کردن فعالیت آنها و یا اثبات خود برآید که این امر بررسی، مطالعه و پیگیری طرح ها و لوایح را از نماینده می گیرد و شخص وظایف نمایندگی را رها می کند. 
به گفته اسفنانی، زمانی که نماینده برای وکالت مردم به مجلس می آید سوگند یاد می کند که به وظایف خود به درستی عمل کند و از این رو تبلیغات زودهنگام پیمان شکنی است.
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: قانون حریم و حدودی را برای تبلیغات مشخص کرده است و لذا انجام تبلیغات پیش از موعد قانونی غیر معقول است در عین حال استفاده از رانت نمایندگی است.
وی افزود: نماینده ای که وظیفه قانون گذاری دارد نباید خودش قانون را نقض کند.
وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه چگونه با هر فردی چه نماینده کنونی مجلس و چه کاندیدای دیگری که زودتر از موعد قانونی تبلیغات را شروع کرده است، برخورد نمی شود گفت: چنانچه رفتار شخصی مصداق تبلیغات انتخاباتی زودهنگام باشد شورای نگهبان در زمان بررسی صلاحیت فرد اقدامات وی را از مصادیق رد صلاحیت قلمداد می کند. اما معمولا افراد در قالب مهمانی های محلی و نشست های خصوصی کاندیداتوری خود را مطرح کرده و در مورد آن تبلیغات می کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما