شناسهٔ خبر: 46545 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مصباحی‌مقدم در جلسه علنی امروز مجلس:

اجرای هدفمندی به شجاعت نیاز دارد/متوقف ماندن هدفمندی به زیان کشور و تولید است

مصباحی مقدم رئیس کمیسیون تلفیق هدفمندی یارانه‌ها را نیازمند شجاعت و اقدام قاطع دانست و تاکید کرد که متوقف ماندن اجرای این قانون به زیان کشور و تولید است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۳ در جریان بررسی تبصره ۲۱ این لایحه که به هدفمندی یارانه‌ها اختصاص داشت خواستار رای مثبت نمایندگان به پیشنهاد کمیسیون تلفیق برای اجرای هدفمندی یارانه‌ها شد.

وی با بیان اینکه امروز موضوعی را بررسی می‌کنیم که دنبال کردن آن نیازمند شجاعت و اقدام قاطع است یادآور شد: اصل اجرای هدفمندی یک شجاعتی را نیاز داشت که اگر مجالس هفتم و هشتم آن را نداشتند هیچگاه چنین قانونی را نداشتیم؛ طی دو دهه مجالس و دولت‌های وقت این شجاعت را نداشتند.

رئیس کمیسیون تلفیق با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درباره هدفمندی یارانه‌ها گفت: برف شمال نشان داد که ساختمان ساخته شده نیز توسط همین برف خراب می‌شود چه برسد به ساختمان نیمه‌کاره.

مصباحی‌مقدم در ادامه اظهار داشت: برخی از همکاران پیشنهاداتی دادند مبنی بر اینکه اجرای هدفمندی یک سال متوقف شود اما ما باید نسبت به این قانون یک گام دیگر برداریم زیرا اگر هدفمندی متوقف بماند اجرای قانون به زیان کشور و تولید است.

وی قاچاق بنزین و مصرف زیاد حامل‌های انرژی را از جمله مشکلات امروز کشور دانست و گفت: ما امروز بیش از چین و کل اروپا گاز مصرف می‌کنیم که اینها قابل قبول نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس از همکاران خود خواست به تبصره ۲۱ لایحه بودجه سال ۹۳ رای مثبت دهند و در همین زمینه خاطرنشان کرد: ما در تلفیق مباحث را به صورت جدی بررسی کردیم و طبق قانون پیشنهاد خود را ارائه دادیم.

نظر شما