شناسهٔ خبر: 46524 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق

پیش بینی لیلاز از ترکیب سه قطبی مجلس دهم

اصلاح طلبان طیف اقلیت اما قدرتمند مجلس آینده خواهند بود !

یک فعال سیاسی نزدیک به کارگزاران سازندگی درتحلیلی مدعی شد که مجلس آینده ترکیبی 3 قطبی خواهد داشت.

به گزارش نماینده سعید لیلاز روزپنج شنبه 24 بهمن در گفتگو با روزنامه شرق مدعی درگیری راست ستنی با احمدی نژادی ها در مبارزات انتخاباتی مجلس دهم شد و گفت: من انتظار ندارم که مجلس یک‌سره اصلاح‌طلب باشد اما مجلسی شکل می‌گیرد که اصلاح‌طلبان اقلیت نیرومندی تشکیل می ‌دهند.

‌وی ترکیب مجلس آینده را شبیه مجلس  پنجم دانست و تاکیدکرد:من مجلس آینده را ساختار سه‌قطبی، طرفداران احمدی‌نژاد و دولت می‌بینم. طرفداران دولت و جریان مقابل دو اقلیت نیرومند خواهند بود و یک جریان سوم ضعیف‌تری به نام طرفداران احمدی‌نژادی ظهور می‌کنند.

لیلاز در ادامه با اشاره به این که در انتخابات مجلس دهم عقلای راست سنتی با اصلاح طلبان به فهرستی مشترک خواهند رسید، اظهارداشت: من در مصاحبه‌ای پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری گفتم که ساختار سیاسی ایران از منتها‌الیه راست و منتها‌الیه چپ به سمت مرکز، میل می‌کند. همانجایی که اکبر هاشمی‌رفسنجانی ایستاده و همه عمرش همانجا بوده است. تا انتخابات مجلس آتی این مرکزگرایی ادامه خواهد داشت.

وی همچنین در بخش دیگری از گفتگوی خود احمدی نژاد را محصول یک اتفاق بزرگ اقتصادی دانست و گفت: چندبرابر‌شدن درآمد نفت باعث شد یک دولت پوپولیسم روی کار بیاید. آن دولت نفت‌ را نابود کرد و حالا نوبت دولت کار است. بنابراین باز هم اصالت با اقتصاد است.

برچسب‌ها:

نظر شما