شناسهٔ خبر: 45977 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

در همایش انتخاباتی اصلاح طلبان اصفهان

یونسی: راه آغاز شده از ۲۴ خرداد، به "مجلس تدبیر و امید" ختم می شود

علی یونسی 1 یونسی مدعی شد شما سال گذشته حتی توهم این را نداشتید که چنین جلسه­ ای تشکیل بشود، از این­ رو باید با جان و دل این پیروزی را پاس بداریم.

سیده آزاده امامی، خبرنگار نماینده در اصفهان - همایش "اصلاحات و دهه چهارم جمهوری اسلامی" با حضور جمعی از اصلاح­ طلبان اصفهان و اعضاء ستادهای انتخاباتی حسن روحانی و محمدرضا عارف در این شهر برگزار شد.

علی یونسی مشاور روحانی و وزیر اطلاعات دولت خاتمی، مرتضی مبلغ معاون سیاسی وزارت کشور در دوران اصلاحات ، استاندار اصفهان و خانواده آیت­ الله طاهری میهمانان ویژه این همایش بودند.

مرتضی مبلغ در این همایش با بازشماری برخی ویژگی­ های منحصر به فرد انقلاب اسلامی، این انقلاب را انقلابی مدنی و اصلاح­ طلبانه دانست که توانست بین دین و دموکراسی، آزادی و معنویت پل ارتباطی قابل قبولی برقرار کند.

 وی با اشاره به انقلاب­ های بزرگ دنیا نظیر انقلاب فرانسه و روسیه و اظهار این­که این انقلاب­ ها توأم با خشونت گسترده و روش­ های براندازانه بوده است، انقلاب اسلامی را نمونه­ بارز آن چیزی دانست که امروزه از آن با عنوان "انقلاب­ های نرم" نام برده می­ شود.

مبلغ سپس راهبردهایی را که اصلاح­ طلبان بایستی به آن توجه داشته باشند تبیین کرد و خاطرنشان ساخت بایستی به واقعیات موجود توجه داشته باشیم و مطالبات و آرمان­ هایمان را با لحاظ واقعیت موجود به پیش ببریم، که از جمله­ این واقعیت­ ها افراطیون و طرز برخورد آن­ها است .

وی مدعی شد اگرچه کسانی که در این مدت آسیب دیده­ اند انتظار داشتند اتفاقات بزرگ­تری بیفتد ، اما بایستی صبوری کرد و به دولت فرصت بیشتری داد.

وی حفظ انسجام و وحدت اصلاح­ طلبان را رمز پیروزی در انتخابات ۲۴ خرداد دانست و اظهار کرد اگر اختلاف و دودستگی و منیت­ ها بود چنین پیروزی­ ای دست نمی­داد، و در رأس همه خاتمی محور وحدت شد و با ایثار خود راه را برای رسیدن اصلاح­ طلبان به یک کاندیدای واحد باز کرد.

مبلغ که بارها و بارها منتقدان دولت را افراطی خواند، مدعی شد جریانی در کشور در تلاش است تا با چالشی کردن فضا مردم را خسته و ناامید کند و بین دولت و ملت و اصلاح­ طلبان و ملت شکاف پدید آورد!

معاون سیاسی وزارت کشور در دوران اصلاحات با سیاه­ نمائی مطلق گذشته مدعی شد ما خواهان بازگشت افراطیون به دامان مردم هستیم، می­ خواهیم آن­ها یاد بگیرند از خطاهایشان عذرخواهی کنند، بسیاری از آن­ها خطایشان را نمی­فهمند، می­ خواهیم اول خطایشان را بفهمند، بعد عذرخواهی و جبران نمایند.

علی یونسی نیز به عنوان دومین سخنران در این همایش اظهار داشت تفاوت اساسی دو جریان سیاسی در کشور عمدتاً در خصوص ایمان به نقش مردم است.

وزیر اطلاعات دولت اصلاحات جریانات اصول­ گرایی و اصلاح­ طلبی را دو جریان اصیلی دانست که از پیش از انقلاب وجود داشته­ اند و در طول دوران پس از انقلاب با هم رقابت تنگاتنگ و  دعوای سیاسی داشته­

اند اما استخوان یکدیگر را دور نیتداخته اند.

وی با اشاره به دیدگاه­ های حضرت امام و مقام معظم رهبری گفت: نه می­ توان یکی از این دو جریان را از بین برد و نه به صلاح است، اما برخی جریانات تندرو که آن­ها را ضایعات نامید از اصول­ گرایی و اصلاح­ طلبی سوء استفاده می­کنند!

یونسی با اشاره به انتخابات ۲۴ خرداد گفت کسانی که تشخیص دادند بایستی به روحانی رأی دهند آن موقع هیچ انتظاری نداشتند، فقط می­ خواستند شرایط خفقان و گفتمان انحصارطلبی و مردم­ فریبی تغییر کند.

دستیار روحانی تأکید کرد ائتلاف بزرگی­ که در روزهای پایانی انتخابات شکل گرفت از شهرهای دور آغاز شد تا به شهرهای بزرگ و تهران رسید و در تهران مدیریت شد.

یونسی ضمن تأکید بر این­که همه انتظار دارند تغییرات صورت بگیرد و کسانی که با گفتمان اعتدال و توسعه همراهی دارند به کار گرفته شوند، و بدون این امر اقدامات بعدی غیرممکن خواهد بود، در پاسخ به درخواست­ هایی مبنی بر سرعت گرفتن تغییرات مدیران استانی مدعی شد هر پدیده اجتماعی بایستی با زمان همراه باشد وگرنه سرعت زیاد نوزاد هدف وعده داده شده را کورتاژ می­کند!

وی مدعی شد استاندار برای این تغییرات محذوراتی دارد که همه را نمی­ توان نام برد!

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقليت‌هاي ديني و مذهبي خاطرنشان ساخت راهی که از ۲۴ خرداد آغاز شده هنوز به پایان نرسیده و پیروزی اصلی در انتخابات بعدی است و تشکیل یک "مجلس تدبیر و امید" این پیروزی را تکمیل می­کند.

یونسی گفت از دو جریان اصیل سیاسی درخواست می­کنیم با منزوی کردن تندروهای خود و ساماندهی نیروها خود رابرای یک رقابت نفس­ گیر آماده کنند.

وی مدعی شد البته این به معنای انتخاباتی کردن فضا نیست و تنها معنایش آن است که زمینه­ها را فراهم کنیم.

او هم­چنین از استاندار اصفهان درخواست کرد با همراهی اصلاح­طلبان سرعت بیشتری به تغییرات بدهد.

یونسی در پایان مدعی شد شما سال گذشته حتی توهم این را نداشتید که چنین جلسه­ ای تشکیل بشود، از این­ رو باید با جان و دل این پیروزی را پاس بداریم.

لازم به ذکر است در ابتدای این همایش کلیپی پخش شد که پیش از این به دلیل کپی برداری از کلیپ تبلیغاتی اوباما اجازه پخش در رسانه ملی را دریافت نکرده بود.

از دیگر نکات جالب توجه در این مراسم کیفیت هیجانات حضار به محض شنیدن نام خاتمی و هاشمی و نیز آیت­ الله طاهری و منتظری، و بی­ تفاوتی نسبی آنان در خصوص نام روحانی بود، که این گمان را تقویت می­ کند روحانی بماهو روحانی برای این جمع اصالتی ندارد، و تنها وابستگی و ارتباطش با دیگران است که او را مورد توجه ساخته است!

نظر شما