شناسهٔ خبر: 45824 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

افتخاری:

برخی صحنه‌های توزیع سبد کالا حتی در زمان جنگ نیز دیده نشد

لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه توزیع سبد کالا گفت:‌ این روزها شاهدیم که با این شیوه، مردم را به زمان جنگ برده‌اند، البته بعضاً صحنه‌هایی را در صف‌های امروز می‌بینیم که حتی در آن دوران شاهد نبودیم.

به گزارش نماینده به نقل از فارس لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد:‌ نظام مقدس جمهوری اسلامی در حقیقت، حاصل الله اکبرها و تبعیتی بود که مردم از روحانیت داشتند.

وی انقلاب اسلامی را برای کارگر و کارفرما، باسواد و بی‌سواد، زنان و مردان و اقوام و مذاهب مختلف، کرامت‌بخش خواند و گفت: لذا اقشار مختلف در هشت سال دفاع مقدس با درک شرایط به جبهه‌ها رفته و در برابر دشمن جنگیده و به شهادت رسیدند، اما در مقابل دشمن کوتاه نیامدند.

افتخاری اظهار کرد: در مقاطع بعدی هم هرجا که لازم بود و کرامت ملت در معرض خطر قرار می‌گرفت،‌ ملت به صحنه آمده و حماسه‌هایی چون ۹ دی را آفریدند.

وی با اشاره به نحوه توزیع سبد کالا گفت:‌ این روزها شاهدیم که با این شیوه، مردم را به زمان جنگ برده‌اند و صحنه‌هایی را می‌بینیم که حتی در آن دوران شاهد نبودیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در اوایل انقلاب، ما از برخی توانمندی‌های حداقلی هم برخودار نبودیم و وابستگی کامل داشتیم، اما با همه کمبودهایی که در کالاهای اساسی وجود داشت، حرمت مردم در تحویل کالاهای سهمیه‌بندی حفظ می‌شد.

وی عرضه برنج و گوشت خارجی را به مردم در قالب سبد کالا توهین به آنان برشمرد و گفت: این کار، برخلاف مسیر حرکت به سمت توانمندسازی بومی و ملی است.

افتخاری با اشاره به اخبار رسیده مبنی بر کشته شدن دو نفر در صف دریافت کالا بیان کرد:‌ اگر بخواهیم با دست پر مذاکره کنیم، بیش از هر چیز دیگری به اقتدار، نیاز داریم، اما با به‌راه انداختن این صف‌های طویل برای تحویل کالا به مردم که به معنی زیر پا گذاشتن کرامت انسانی ملتمان است،‌ دیگر نمی‌توانیم در مذاکرات هسته‌ای از موضع اقتدار سخن گوییم.

وی در پایان گفت: نحوه تقسیم‌بندی و تخصیص سبد کالا هم مورد تذکر و اعتراضات فراوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است،‌ زیرا بعضی که از نظر مالی توانمند هستند، مشمول دریافت سبد کالا شده در حالی که بعضی دیگر که در سطح پایین‌تری قرار دارند،‌ از دریافت آن محروم شده‌اند.

نظر شما