شناسهٔ خبر: 45497 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

هیاهو برای استانداری نجار/استعفای یک مقام ارشد دولتی در اعتراض به این انتصاب

نجار تعیین استاندار خراسان رضوی پس از گذشت بیش از شش ماه از روی کار آمدن دولت یازدهم نه تنها هنوز به نتیجه قطعی نرسیده بلکه با حاشیه های فراوانی همراه شده و شکاف های عمیقی را در بدنه حامیان دولت و اصلاح طلبان ایجاد کرده است.

به گزارش نماینده؛ تعیین استاندار خراسان رضوی پس از گذشت بیش از شش ماه از روی کار آمدن دولت یازدهم نه تنها هنوز به نتیجه قطعی نرسیده بلکه با حاشیه های فراوانی همراه شده و شکاف های عمیقی را در بدنه حامیان دولت و اصلاح طلبان ایجاد کرده، با این حال پرسش اساسی این است که چه کسی در دولت به هر قیمتی به دنبال استاندار شدن نجار است؟

در همین رابطه مشرق نوشت: حامیان حزب منحله مشارکت و سازمان مجاهدین با انتخاب اسماعیل نجار و یا ابقای محمدحسین فروزان‌مهر به‌شدت مخالف بوده و تحرکات وسیعی را در قالب توزیع شبنامه، شایعه پراکنی و حمله به دولت روحانی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های محلی کلید زده‌اند.

شنیده ها حاکی از آن است که دامنه این اعتراضات به بدنه دولت هم کشیده شده و یکی از مقامات ارشد دولتی که نزدیک به کارگزارن تعریف می شود، در مخالفت با این انتصاب تهدید به استعفا کرده است.

کمتز از 10 روز پیش هم ستاد اصلاح‌طلبان حامی روحانی در خراسان رضوی، در اعتراض به تعیین استاندار به رییس‌جمهور نامه نوشتند.

به گزارش ایسنا در بخشی از این نامه که با عنوان «نامه سرگشاده ستاد اصلاح طلبان حامی دکتر روحانی در خراسان رضوی به رئیس جمهور در اعتراض به معرفی گزینه‌هایی خارج از مشی اعتدال برای استانداری» منتشر شده، آمده است:

«مجموعه نیروهای حامی شما - اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا - قریب به سه ماه پیش، نامه‌ای را تنظیم و به محضرتان ارسال داشته‌اند که در آن ضمن در نظر گرفتن فضای عمومی جامعه، معادلات قدرت، برنامه‌های دولت و نیز مدّنظر قراردادن توانمندی مدیریتی در راستای توسعه متوازن استان، دو گزینه ملّی(آقایان: محسن مهرعلیزاده و محسن هاشمی) و چهار گزینه بومی(آقایان: حسین امینی، هادی پژوهش، حسن رسولی و غلامحسین مظفّری) را پیشنهاد نمودند. امّا در کمال ناباوری، کوچکترین واکنشی نسبت به این حرکت بی‌نظیر(از حیث گستردگی طیف‌های امضاء کننده این نامه) مشاهده نگردید و در مقابل، هر روزه شاهد کنش‌هایی در گوشه و کنار دولت شما بودیم و هستیم که ما را - به صورت مداوم - وادار به واکنش‌های زمان‌بر و فرسایشی می‌نماید.

لذا استدعای ما به محضر جناب‌تان این است تا با تدبیر واسع خویش، مانع از ذبح آمال هواداران بیشمارتان و در مقابل، مایوس نمودن بدخواهان و کینه توزان از ایجاد گسست میان شما و حامیان‌تان در استان همیشه زاینده و سازنده خراسان گردید».

به گزارش نماینده، دراین میان حلقه ای که نباید در این تحلیل مغفول بماند، نسبت فامیلی اسماعیل نجار با شخص رییس جمهور است. اسماعیل نجار برادر داماد (شوهر خواهر) رییس جمهور است و گفته می شود از همین رو حمایت حسن روحانی و حسین فریدون را با خود به همراه دارد، تا جاییکه زمزمه های ابقای وی در استانداری کرمان یکی از جدی ترین گمانه ها در روزهای ابتدایی فعالیت این دولت بود.

براساس این گزارش "حسن نجار"  - داماد خانواده روحانی- مدتی مدیر کل آموزش و پرورش سمنان بوده و هم اکنون از این وزارت خانه بازنشسته شده است.

 

نظر شما