شناسهٔ خبر: 45480 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

دیدار معاون اول دولت اعتدال با نماد افراط در حوزه !

صانعی دیدار با یکی از شخصیت ها که سابقه او در فتنه ۸۸ و حوادث و جریانات سال های گذشته محرز و مسلم است سوالات چندی را به وجود آورده است؛ صانعی کیست و چرا دیدار جهانگیری با او تاسف بار است ؟

نماینده - حضورمعاون اول رئیس جمهور در شهر مقدس قم و دیدار با مراجع عظام تقلید و علما سنت پسندیده ای است که کسی در ضرورت آن شکی نداشته و ندارد ولی دیدار با یکی از شخصیت ها که سابقه او در فتنه ۸۸ و حوادث و جریانات تاسف بار سال های گذشته محرز و مسلم است سوالات چندی را به وجود آورده است که در ادامه به آن ها می پردازیم .

اسحاق جهانگیری روز پنجشنبه با حضور در شهر مقدس قم با شیخ یوسف صانعی دیدار و گفت و گو کرد.

این دیدار به گزارش رسانه ها بدون اعلام قبلی و حضور خبرنگاران صورت گرفته است .

 

درباره این دیدار گفتنی هایی است که در ادامه می آید :

۱-صانعی کیست و چرا دیدار جهانگیری با او تاسف بار است ؟! شیخ یوسف صانعی کسی است که در جریان فتنه ۸۸ نقش بسزایی را ایفا کرده و با انتشار بیانیه های متعدد در حمایت از اصحاب و سران فتنه که تا به امروز نیز انتشار این بیانیه ها و ...ادامه دارد عمق کینه خود را از نظام اسلامی و ولایت فقیه به همگان نشان داد . یکی از تاسف بارترین مواضع صانعی در جریان فتنه ۸۸ توهین بی سابقه او به رئیس جمهور منتخب ملت بود . او در یک سخنرانی که فایل صوتی آن در رسانه ها منتشر شد – با عرض پوزش از مخاطبان- رئیس جمهور وقت را حرامزاده خواند ! توهینی که هر طلبه تازه به حوزه رفته ای می داند که «طبق قانون مجازات اسلامی هر کسی اتهامی را به شخص دیگری نسبت دهد و نتواند صحت این انتساب را ثابت کند، اگر مستوجب حد نباشد، به یک ماه تا یک سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق یا یکى از آنها حسب مورد محکوم خواهد شد.»

 

۲-البته این تنها توهین به رئیس جمهور منتخب ملت نبود که صانعی را به تیتر یک رسانه ها تبدیل کرد بلکه او از اهانت به مراجع عظام تقلید و علمای بزرگواری که عمری برای مجد و عظمت اسلام و مسلمین تلاش کرده اند نیز فروگذار نکرد . اگرچه توهین و حمله به علما پیش از این نیز در رسانه‌های اصلاح طلب به طور تلویحی و غیرمستقیم انجام می‌شد اما صانعی در این پروژه به صورت علنی به چند تن از مراجع و علما توهین و هتاکی کرد. در این فرایند وی در اقدامی ناشایست ودور از شأن یک مسلمان، ضمن اهانت به حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی از مراجع عظام تقلید و آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه تهران،خواستار مرگ آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان شد! صانعی ضمن اهانت به آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان و از بزرگان انقلاب اسلامی گفت: باید از ظالم و ستمگر ابراز برائت و تنفر و لعن کرد. چه زنده و چه مرده. این را دهن به دهن باید بین مردم پخش کرد که جوری شود روزی که جنتی انشاء الله می میرد، سراسر ایران چراغانی شود و مردم شادی کنند و این خیلی اثر دارد و دیگران حساب دستشان بیاید.

 

۳-افتخار به ضدیت با نظام اسلامی از دیگر برگ های پرونده صانعی است . در جلسه‌ای که در تاریخ ۲۹ مردادماه سال ۸۸ در دفتر صانعی با حضور جمعی از عناصر شاخص اصلاح طلب برگزار شد، وی در قسمتی از سخنان خود ضمن افتخار به مخالفت با نظام جمهوری اسلامی گفت: قضیه آقای منتظری که اتفاق افتاد، روحانیت یا سکوت کردند و یا تأیید و تنها من بودم که در این وسط ایستادم. خیلی خوشحال هستم که تنها آخوندی بودم که مردم گفتند ضد دستگاه وضد نظام است.

 

۴-صانعی آذر ماه سال ۱۳۷۲ طی سخنانی گفته بود : «ما نيازي نداريم كه بي‌بي‌سي برايمان مرجع معرفي كند. ما مرجعي مي‌خواهيم كه مثل حضرت امام(ره) كه با يك فتوا استكبار را بيچاره كرد.» با این حال او در سال ۱۳۸۸ خود به مرجع بی بی سی و دیگر رسانه های بیگانه تبدیل شد . صانعی در یکی از سخنان خود مرجع مردم برای دریافت اخبار را رسانه های بیگانه خواند و اظهار داشت: کسی که به رادیو و تلویزیون ایران توجه کند، هیچ چیزی از مسائل خبر ندارد. رسانه‌های غربی را نگاه کنید، ببینید اینها چه می کنند. ببینید آقای سازگارا (ضد انقلاب فراری) چه می گوید؟ من ایشان را آدم متدینی می دانم!

 

۵-رفتارهای خلاف شئون مرجعیت شیخ یوسف صانعی ادامه داشت تا این که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پاسخ به سوال جمعی از استادان و فضلا اعلام کرد وی فاقد صلاحیت های لازم برای تصدی مرجعیت است .جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پاسخ به سئوال جمعي از استادان و فضلاي حوزه علميه قم در زمينه مرجعيت آقاي صانعي اعلام كرد: آقاي صانعي فاقد ملاك‌هاي لازم براي تصدّي مرجعيت است. در متن سئوال مطرح شده از جامعه مدرسين حوزه علميه قم آمده بود : مرجعيت شيعه خورشيد پر فروغي است كه در قرون متمادي همواره پشتيبان اسلام و خط راستين اهل بيت (عليهم‌السلام) بوده است. اين مسئوليت خطير همواره شايسته‌ مرداني بوده است كه واجد شرائط شرعي مذكور در روايات ائمه اطهار (عليهم السلام) باشند نظر به اهميت اين موضوع و با توجه به پرسش‌هاي مكرّر هموطنان درباره‌ مرجعيت آقاي حاج شيخ يوسف صانعي خواهشمند است آن جامعه محترم كه همواره مرجع تشخيص اين موضوع بوده نظر خود را درباره‌ مرجعيت ايشان اعلام فرمايند. بر اساس اين گزارش، در پاسخ جامعه مدرسين حوزه علميه قم كه به امضاي آيت‌الله يزدي رسيده آمده است: با توجه به پرسش‌هاي مكرّر مؤمنان، جامعه مدرسين حوزه‌ علميه قم براساس تحقيقات به عمل آمده در يك سال گذشته و پس از جلسات متعدد به اين نتيجه رسيده است كه ايشان فاقد ملاك‌هاي لازم براي تصدّي مرجعيت مي‌باشد.

 

۶-عطف به نکات فوق این سوال مطرح می شود که دولت محترم با تکریم چنین فردی و اعتبار بخشیدن به او چه هدفی را دنبال می کند؟ آیا کسی که به مراجع عظام تقلید و علمای اعلام و نیز نهادهای مقدس نظام چون شورای نگهبان و رئیس جمهور منتخب ملت که آقای روحانی جانشین ایشان محسوب می شود توهین روا می دارد و افتخار می کند که گروهی از مردم او را ضد انقلاب و ضد حکومت می دانند شایسته این تکریم هست ؟! آیا حضور اسحاق جهانگیری در بیت یوسف صانعی را می توان آغاز و تشدید روابط دولت تدبیر و امید با سران و اصحاب فتنه دانست ؟! دیدار معاون اول دولت تدبیر و امید که از ابتدا بر اعتدال انگشت گذاشته است با فردی که نماد تندروی است عدول از شعارهای سابق محسوب نمی شود؟! و سوال های دیگری که بسیاری منتظر پاسخ به آن هستند...

برچسب‌ها:

نظر شما