شناسهٔ خبر: 45336 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

کوچک زاده: برخی اساتید با خرید پایان نامه مدرک گرفته اند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری شکل‌گیری کمیته اخلاق پژوهشی در وزارت علوم٬ تحقیقات و فناوری با هدف جلوگیری از تخلفات و تقلب‌های علمی از جمله مقاله یا پایان نامه دزدی گفت: تا زمانی که ریشه مشکل سرقت‌های علمی و جرایم پژوهشی مشخص نشود این کمیته نیز در عمل توفیقی حاصل نخواهد کرد.

به گزارش نماینده ؛ مهدی کوچک‌زاده با بیان اینکه ریشه و اساس فروش پایان‌نامه و دزدی‌های علمی باید در کشور مشخص شود٬ گفت: تا زمانی که فروش پایان‌نامه آزادانه در کشور رواج دارد نمی‌توان به آینده علمی کشور امیدی داشت.

 
نماینده مردم تهران٬ ری٬ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی٬ با تاکید بر ضعف علمی اساتیدی که خود نیز با روش خرید پایان‌نامه موفق به اخذ مدرک شده‌اند٬ تصریح کرد: تا زمانی که موسسات و دانشگاه‌هایی که رشدی قارچ‌گونه در این اواخر داشته‌اند روی کار هستند نمی‌توان به برخورد قانونی با فروش پایان‌نامه امیدوار بود.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه تشکیل کمیته اخلاق پژوهشی برای مقابله با فروش پایان نامه نمی‌تواند توفیقی حاصل کند٬ افزود: مسئولان باید به دنبال خشک کردن ریشه‌هایی باشند که به دزدی علمی و پژوهشی منجر می‌شود.
 
کوچک زاده با تاکید بر اینکه برای مقابله با خرید و فروش پایان‌نامه باید اساتید از تجربیات علمی بالایی برخوردار باشند٬ گفت: استادی که خود با خرید پایان‌نامه موفق به اخذ مدرک شده چگونه می‌تواند پایان‌نامه‌ای که خریداری شده را از پایانه‌نامه‌ای که دانشجو برای تنظیم و تدوینش زحمت کشیده تشحیص دهد.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در مقابله با فروش پایان نامه و یا سرقت علمی- پژوهشی باید تدابیر مناسبی اندیشیده شده و با متخلفان برخورد قانونی صورت بگیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما