شناسهٔ خبر: 45243 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

لاریجانی در دیدار با رئیس حزب دموکراتیک لبنان:

خط مقاومت کلید امنیت و آرامش در لبنان و منطقه است

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رهبر طایفه دروزی ارسلانی و رئیس حزب دموکراتیک لبنان گفت: خط مقاومت در برابر زورگویی‌های رژیم صهیونیستی کلید امنیت و آرامش در لبنان و منطقه است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر دیروز در دیدار با طلال ارسلان رهبر طایفه دروزی ارسلانی و رئیس حزب دموکراتیک لبنان با ستایش از ایستادگی و مقاومت مردم لبنان در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی اظهارداشت: خط مقاومت در برابر زورگویی‌های رژیم صهیونیستی کلید امنیت و آرامش در لبنان و منطقه است.

وی در همین راستا افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از اتحاد میان گروه‌های لبنانی و حمایت از خط مقاومت برای برقراری ثبات و امنیت در لبنان تأکید کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بحران اخیر در سوریه با بیان اینکه نگاه تاکتیکی به تروریسم از اساس اشتباه است، خاطرنشان کرد: برخورد دوگانه قدرت‌های جهانی با  افراطی‌گری سبب تقویت آنها شده است.

لاریجانی در ادامه رژیم صهیونیستی را عامل ناامنی در منطقه دانست و تصریح کرد: سیاست‌های نادرست غرب و همپیمانان منطقه‌ای آنها سبب آتش‌افروزی بیشتر در منطقه شده است که در جهت تقویت امنیت رژیم صهیونیستی است اما مقاومت ملت‌های منطقه به ویژه مردم لبنان نقشه آنها را نقش بر آب کرد.

طلال ارسلان رهبر طایفه دروزی ارسلانی و رئیس حزب دموکراتیک لبنان در ادامه این دیدار با تقدیر از پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران از خط مقاومت لبنان بیان داشت: لبنان به عنوان پرچمدار مقاومت همواره قدردان حمایت‌های دولت و ملت ایران است.

وی در ادامه رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه را عامل حملات تروریستی اخیر در لبنان دانست و ادامه داد: قدرت‌های جهانی و رژیم صهیونیستی همواره به دنبال متشنج کردن اوضاع لبنان هستند.

طلال ارسلان در پایان پدیده گروه‌های تکفیری و رژیم صهیونیستی را دو روی یک سکه خواند و بر ایستادگی و مقاومت مردم لبنان در برابر آنها تأکید کرد.

نظر شما