شناسهٔ خبر: 45228 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اوباما: تحریم جدید‌ علیه ایران را وتو می‌کنم

رئیس جمهوری آمریکا ضمن مخالفت با تصویب هرگونه تحریم جدیدی از سوی کنگره آمریکا بر ضرورت فرصت دادن به تلاش های دیپلماتیک تاکید کرد.

به گزارش نماینده ؛ باراک اوباما گفت: اگر کنگره تحریم هایی ضد ایران اعمال کند که مانعی بر سر گفتگو با ایران باشد با آن مخالفت خواهم کرد زیرا ما باید به تلاش های دیپلماتیک فرصت موفقیت دهیم.

رئیس جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی سالیانه ˈوضعیت کشورˈ در جلسه مشترک نمایندگان مجلس نمایندگان و سنای کنگره ایالات متحده آمریکا گفت: ایران باید گام اضافی برای پیوستن به جامعه جهانی بردارد اما اگر به خواست جامعه جهانی تن ندهد تحریم های سختی علیه آن اعمال خواهیم کرد.

اوباما بیان کرد: همه نظامیان آمریکایی از عراق بازگشته اند.بیش از ۶۰ هزار نظامی از افغانستان بازگشته اند و ما به حمایت خود از افغانستان پس از عقب نشینی نظامیان خود ادامه خواهیم داد.

وی افزود: سازمان های وابسته به القاعده در مناطق مختلف دنیا گسترش پیدا کرده اند.ما از مخالفانی که با اقدامات تروریستی در سوریه مخالف هستند حمایت می کنیم و با جامعه جهانی بای رسیدن به آینده ای که ملت سوریه مستحق آن است ادامه می دهیم. اوباما بیان کرد:ما در راستای نابودی تسلیحات شیمیایی سوریه حرکت کنیم.

نظر شما