شناسهٔ خبر: 45163 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

جعفری در تذکری آیین‌نامه‌ای مطرح کرد

انتقاد از روند بررسی تبصره هدفمندی یارانه‌ها در مجلس

قاسم جعفری نماینده بجنورد در مجلس نسبت به نحوه بررسی لایحه تبصره ۲۱ الحاقی به بودجه ۹۳ موضوع قانون هدفمندی یارانه‌ها در مجلس انتقاد کرد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز خانه ملت در تذکری آیین‌نامه‌ای اظهار داشت: مجلس باید براساس قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی روندی را طی کند که شأنش حفظ شود.

وی افزود: در مواردی به گونه‌ای اضطراری عمل می‌شود که گویا مجلس صرفا تبدیل به یک ابزاری برای آنچه که دولت می‌خواهد اجرایی شود، شده است، الحاقیه‌ای که برای بودجه ۹۳ درباره هدفمندی به مجلس ارائه شد، چنان درباره این لایحه الحاقی عمل شد که برخی از اصول قانون اساسی اجرایی نشد.

جعفری خاطرنشان کرد: درباره هدفمندی یارانه‌ها قرار است برای کشور تصمیم‌سازی شود و تاثیرات آن بسیار مداوم خواهد بود لذا ماده ۱۸۶ آیین‌نامه تاکید دارد هرگونه تغییری در ارقام بودجه از سوی دولت لحاظ شود، نمایندگان ۱۰ روز فرصت اظهار نظر دارند.

نماینده بجنورد در مجلس در پایان گفت: قطع جلسه علنی مجلس برای حضور وکلای ملت در یک جلسه اضطراری به منظور بررسی لایحه بودجه خلاف قانون و آیین‌نامه داخلی مجلس است.

نظر شما