شناسهٔ خبر: 44535 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

خط و نشان کشیدن مصری ها برای حماس

مقامات ارشد در نیروهای امنیتی مصر به خبرگزاری رویترز گفتند که در پایان مبارزه خود با نیروهای اخوان‌المسلمین، در غزه کار مقابله با حماس را آغاز خواهند کرد.

به گزارش نماینده ؛ خبرگزاری رویترز به نقل از چهار فرمانده بلندپایه نیروهای امنیتی مصر گزارش داده است که این کشور در حال تدارک برنامه‌ای درازمدت برای همکاری با جنبش فتح برای مبارزه با حماس در نوار غزه است.

به نوشته رویترز، یکی از هدف‌های این برنامه نشان دادن عدم صداقت رهبری حماس به فلسطینی‌هاست.

به گزارش رادیو فردا(Radio Farda)، یکی از بلندپایگان مصری که در این گزارش مورد مصاحبه قرار گرفته، به رویترز گفته است که مصر زمانی از فعالیت‌های تروریستی اخوان‌المسلمین رهایی خواهد یافت که ترور در غزه به پایان برسد.

 

فرماندهی دیگر به این خبرگزاری گفته است: «اخوان‌المسلمین و حماس یکی هستند. هیچ کشوری زمانی که با تروریست‌ها در داخل یا اطراف خود روبه‌روست، به توسعه و ثبات نخواهد رسید.»

 

یکی دیگر از فرماندهانی که در این گزارش مورد مصاحبه قرار گرفته، در پاسخ به این پرسش که چرا اکنون با حماس مبارزه نمی‌شود، گفته است: «روز رسیدگی به اعمال آنها نیز فرا می‌رسد.»

 

در هفته‌های گذشته همایشی از سوی شماری از جوانان جنبش تمرد غزه که برای مخالفت با ادامه حکومت حماس در فیس‌بوک برپا شده با پشتیبانی حاکمان جدید مصر در قاهره برگزار شد.

 

سران حماس در پاسخ به اظهارات فرماندهان مصری در خصوص برنامه درازمدت این کشور برای مبارزه با حماس در غزه به رویترز گفتند حاکمان جدید مصر مشوق خشونت و هرج و مرج هستند.

 

سامی ابوزهری، سخنگوی حماس در غزه، به رویترز گفت که این گروه در امور داخلی مصر دخالتی نکرده و نخواهیم کرد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما