شناسهٔ خبر: 44427 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آغاز همه‌پرسی قانون اساسی مصر

منابع خبری اعلام کردند که همه‌پرسی پیش‌نویس قانون اساسی مصر تا دقایقی دیگر در ۳۳۶۷ مرکز اخذ رای در مناطق مختلف این کشور برگزار می‌شود.

به گزارش نماینده ؛ همه‌پرسی قانون اساسی مصر از ساعت ۹ صبح امروز سه‌شنبه (۲۴ دی) به وقت مصر آغاز شده و تا ساعت ۲۱ امشب به وقت محلی ادامه پیدا خواهد کرد.

این در حالی است که همه‌پرسی قانوسی فردا چهارشنبه (۲۵) نیز ادامه خواهد داشت. لازم به ذکر است که ۵۲ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۱۳۹ شهروند مصری در این همه‌پرسی واجد شرایط رای دادن هستند و عملیات رای‌گیری برای پیش‌نویس قانون اساسی مصر در ۳۳۶۷ مرکز اخذ رای در این کشور انجام خواهد شد.

هشام مختار عضو دبیرخانه عمومی کمیته عالی انتخابات مصر تاکید کرد که رای‌گیری برای همه‌پرسی امروز تا ساعت ۲۱ امشب به وقت محلی ادامه پیدا خواهد کرد، اما فردا یعنی چهارشنبه آخرین روز برگزاری همه‌پرسی قانون اساسی تا هر زمان که عملیات رای‌‌گیری ادامه پیدا کند، درب مراکز اخذ رای به روی رای‌دهندگان باز خواهد بود.

کمیته عالی انتخابات مصر همچنین کرد که در پایان هر روز کنفرانسی مطبوعاتی به منظور ارائه گزارشی از روند برگزاری همه‌پرسی برای مردم برگزار خواهد شد.

همه‌پرسی مصر در شرایطی برگزار می‌شود که اخوان‌المسلمین به عنوان یکی از جریان‌های اسلامی فراگیر در این کشور، همه‌پرسی را تحریم کرده و از هواداران خود خواسته است به پای صندوق‌های رای نروند.

از سوی دیگر دانشگاه‌های مختلف مصر نیز طی روزهای گذشته صحنه درگیری هواداران محمد‌مرسی رئیس‌جمهور برکنار شده مصر با نیروهای امنیتی بود.

لازم به ذکر است که همه‌پرسی قانون اساسی مصر در خارج از مصر نیز از چهارشنبه هفته گذشته (۱۸ دی) آغاز شد و تا روز یک‌شنبه (۲۲ دی) ادامه داشت.نتایج اعلام شده از شمارش آرای حوزه انتخابیه خارج از مصر از موافقت ۹۰ درصدی مردم مصر با قانون اساسی کشورشان حکایت دارد

برچسب‌ها:

نظر شما