شناسهٔ خبر: 44256 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کامران باقری لنکرانی :

در انتخابات مجلس نامزد نمی شوم / از سال 89 با احمدی نژاد رابطه ای ندارم

کامران باقری لنکرانی 1 کامران باقری لنکرانی گفت : به علت این که توانمندی های خود را با مجلس متفاوت می بینم بنای کاندیدا شدن در انتخابات مجلس دهم را ندارم .

به گزارش نماینده به نقل از فارس عضو ارشد شورای مرکزی جبهه پایداری گفت : قبلا هم در انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره نهم گفته بودم به لحاظ اینکه جایگاه مجلس را نسبت به توانمندی‌های خود متفاوت می‌بینم بنای کاندیدا شدن ندارم. از مجلس ششم تاکنون همیشه پیشنهاد کاندیداتوری به بنده شده اما من به لحاظ اینکه فکر می‌کردم که در مجلس با توجه به نوع تعاملات و فضای حاکم همسویی ندارم هیچگاه داوطلب نشده‌‌ام و در حال حاضر نیز هیچ تغییری در این نوع تفکرم ایجاد نشده است.

وی در مورد ارتباط خود با احمدی نژاد نیز گفت :به لحاظ برخی از مشکلاتی که در روند دولت دهم می‌‌دیدم از سال 89 با رئیس دولت دهم ملاقات نداشته و با او ارتباط هم ندارم ولی فکر نمی‌کنم ارتباط داشتن با رئیس دولت سابق جرم تلقی شود و فکر می‌کنم اگر مسئولان فعلی از مسئولان گذشته درباره تجربیات پرس و جو کنند، کمتر شاهد تکرار اشتباهات گذشته خواهیم بود.

باقری لنکرانی در مورد سخنان اخیر حجاریان در مورد انحلال مجلس نیز گفت : زمانی که قانون اساسی در حال بازنگری بود یکی از بحث‌های مهم این بود که چه کسی توان انحلال مجلس را دارد؟ هیچکس در آن مجموعه که از نحله‌های مختلف سیاسی نیز در آن عضو بودند طرفدار این نبود که اختیار انحلال مجلس به دولت داده شود. چرا که این را بستن فضای بالنده در کشور و نوعی دیکتاتوری می‌دانستند.

وی اظهار داشت :جریان‌هایی که به آرای مردم نگاه تزیینی دارند در طول سال‌‌های مختلف سعی کرده‌اند آرای مردم را نادیده بگیرند مثلا در انتخابات مجلس هفتم سعی کردند با تحصن، انتخابات را به تعویق بیندازند که با تدابیر رهبری موفق نشدند؛ در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 رئیس دولت وقت از یکی از کاندیداها حمایت کرد که یکی از مصادیق دخالت قوه مجریه در انتخابات بود و این خلاف قانون است که برگزارکننده انتخابات از یک کاندیدا حمایت کرده و اطلاعیه بدهد که به چه کاندیدایی رأی بدهید؛ همین تفکر سال 88 تلاش کرد با ابطال انتخابات به آرای مردم توهین کند اما وقتی که بازشماری هم در برخی از صندوق‌ها صورت گرفت حدود 2 درصد به آرای رییس جمهور دهم اضافه شد؛ امروز نیز همان تفکر معتقد است دولت باید مجاز به انحلال مجلس باشد و نوعی دیکتاتوری پنهان است که در سال‌های پایانی قاجاریه در بین روشنفکران ما به صورت نهادینه درآمده است.

لنکرانی گفت : تفکر روشنفکری ایرانی پشتیبان فردی همچون رضاخان است چرا که آنها معتقد بودند باید یک دیکتاتور به میدان آمده و وقعی به آرای مردم نگذارد و این تفکر دقیقا در مقابل تفکر حضرت امام (ره) وجود داشت؛ حتی در برابر ترور شخصیت‌های مؤثر رژیم سابق، نظر حضرت امام (ره) این بود که تا زمانی که خیزش مردمی نداشته باشیم و مردم به صحنه نیایند انقلاب به پیروزی نمی‌رسد از این رو ترور شخصیت‌های موثر رژیم پهلوی را توصیه نمی‌کردند و حتی بنده خودم شخصا از برخی از مبارزین قبل از انقلاب شنیدم که ایشان این ترورها را نهی کردند لذا تفکری که امام به دنبال آن بود، حضور مردم را در همه صحنه‌ها ضروری و ارکان مردم‌سالاری را مورد توجه قرار داده و مجلس را عصاره فضائل ملت می‌داند و از این رو برای مجلس محوریت قائل است.

وی ادامه داد : البته بحث در این زمینه مربوط به طرفداران دولت فعلی هم نیست، در گذشته در مقابل برخی مصوبات مجلس که قانونی و لازم‌الاجراست مقاومت صورت می‌گرفت در حالی که وقتی قانونی مورد تأیید شورای نگهبان باشد، لازم‌الاجراست.

برچسب‌ها:

نظر شما